Με λιγότερα σχήματα συνεχίζεται ο σπουδαιότερος διαγωνισμός του ΟΛΘ, η επέκταση του 6ου προβλήτα, αρχικού προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ + ΦΠΑ.
Στην εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος συμμετείχαν 7 σχήματα (EIFAGGE TERNA, ARCHIRODON, ΕΝΩΣΗ INTRAKAT – VITTADELLO – SALES, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ROVER MARITIME S.L. – ΧΔΚ Α.Ε., ΑΒΑΞ Α.Ε. – ETERMAR S.A. – NV BESIX SA, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. και ACCIONA CONSTRUCCION).
Σύμφωνα με πληροφορίες, 2 από τα σχήματα αποκλείστηκαν από τη συνέχιση της διαδικασίας και απομένουν 5.
Με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του 1ου σταδίου, οι προεπιλεγέντες θα κληθούν από τον ΟΛΘ να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές για τη συμμετοχή τους στο 2ο στάδιο του διαγωνισμού που αφορά στην εκτέλεση του υπόψη έργου.
Το πιο σπουδαίο έργο για τον ΟΛΘ η επέκταση του 6ου προβλήτα
Το έργο θα επιτρέψει στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να δέχεται µεγάλα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, µεγέθους New Panamax, ώστε να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων και να ανταγωνιστεί ισότιμα άλλα περιφερειακά λιµάνια.
Η ολοκλήρωση του έργου, εάν τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, ορίστηκε το 2023.
Επίσης, θα προκηρυχθούν δυο ακόμη ξεχωριστοί διαγωνισμοί, ένας ύψους 30 εκατ. για έργα εξοπλισμού και ένας 20 εκατ. για συνοδευτικά έργα.
Σημειώνεται ότι, το 2018, ο ΟΛΘ διακίνησε 424.000 TEU’s και 3.764.000 τόνους στο συμβατικό λιμάνι, σημειώνοντας αύξηση 5,5% και στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2017.
Αντίστοιχα, το πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση Ε/Κ αυξήθηκε κατά 5,9%, από 208.553 TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2018, σε 220.757 TEUs το 1ο εξάμηνο του 2019.
Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους, σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.