Νέα δικαστική εμπλοκή στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης του λιμένος Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας παραπέμπει, εκ νέου, στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) την προσφυγή της Goldair για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΘ έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής για τον ΟΛΒ, καταθέτοντας προσφορά 51 εκατ. ευρώ, ενώ δεύτερος προτιμητέος επενδυτής η Goldair.
Η Goldair αμφισβητεί την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, θέτοντας ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας του διαγωνισμού, όπως το γεγονός ότι εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ είναι στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΘ.
Όπως υποστηρίζεται από την Goldair, «η απόφαση του ΣτΕ αποτελεί σταθμό, όχι μόνο για το λιμάνι του Βόλου, αλλά και για άλλα λιμάνια».
Από την άλλη πλευρά, πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν ότι η απόφαση του ΣτΕ παραπέμπει το ζήτημα στην ΕΑΔΗΣΥ, προκειμένου να εξεταστεί επί της ουσίας, χωρίς να επηρεάζει, ουσιαστικά, τον διαγωνισμό.
Όποια και αν είναι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, η υπόθεση θεωρείται ότι θα καταλήξει, εκ νέου, στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την οριστική απόφαση ή ακόμα και στην ΕΕ στην περίπτωση που δεν ικανοποιήσει την Goldair.
Πάντως, επί του παρόντος, ο διαγωνισμός έχει «παγώσει», καθώς αυτό που προέχει για το λιμάνι του Βόλου είναι η αποκατάσταση των ζημιών που έχει υποστεί, εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel και της κακοκαιρίας Elias.
Στο πλαίσιο αυτό, πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF), Παναγιώτης Σταμπουλίδης υπέγραψαν σύμβαση για την προκήρυξη και υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού περί τα 10 εκατ. ευρώ.
Φ. Φωτ.