Νέα ημερομηνία, στις 22 Σεπτεμβρίου έλαβαν οι δεσμευτικές προσφορές για το 67% του λιμένα Αλεξανδρούπολης.
Δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για το 67% του λιμένα έχουν τα εξής σχήματα:
-QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,
-BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
-CAMERON S.A. – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS,
-ΟΛΘ.
Σύμφωνα με διπλωματικούς αναλυτές, το κυριότερο πλεονέκτημα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αποτελεί η γεωστρατηγική θέση του, καθώς το λιμάνι χρησιμοποιείται ως βάση για μεταφορά στρατιωτικού υλικού στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και όχι μόνο.
Επίσης, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δύναται να αποτελέσει ενεργειακό κόμβο, καθώς βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Ακόμη, εάν υπάρξουν ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, τότε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σε θέση, ακόμη και τώρα, να ενισχύσει τις εμπορευματικές ροές με λιμάνια της Βουλγαρίας.
Σύμφωνα με αναλυτές των συνδυασμένων μεταφορών, ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος είναι σε θέση να αποτελέσει ικανοποιητική εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων, αποφεύγοντας την Τουρκία, σε συνδυασμό με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην Αλεξανδρούπολη.
Είναι ενδεικτικό ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει δημοπρατήσει, μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου, δυο σημαντικά έργα για την Αλεξανδρούπολη: Το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και το τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη), με στόχο τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων γραμμών υψηλών ταχυτήτων.
Αντίστοιχα, το υπουργείο Μεταφορών συμβασιοποίησε και το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει, κυρίως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αναβαθμίζοντας τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές του λιμένα.