Τα lockdown σε βασικές πόλεις – λιμάνια της Κίνας παρεμποδίζουν και πάλι τις εφοδιαστικές αλυσίδες, παρά τη «σιωπηρή» περίοδο αιχμής που βιώνει η αγορά.
Όπως σχολιάζει το “The LoadStar”, από πλευράς του ο Κινέζος πρόεδρος Xi Jinping δεν έδωσε κανένα στίγμα περί αλλαγής της πολιτικής της χώρας για μηδενικό Covid, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο πρόσφατο συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος.
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν στο “The LoadStar” ότι, οι περιορισμοί κατά του Covid -οι οποίοι πλέον έχουν γίνει καθημερινότητα- επηρεάζουν την εφοδιαστική αλυσίδα σε Ningbo, Σαγκάη και Tianjin.
Εκτιμάται δε ότι, το Ningbo βρίσκεται στη χειρότερη θέση έναντι των υπολοίπων λιμανιών, με τους διαμεταφορείς να αναφέρουν ότι υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή γύρω από το λιμάνι που τίθεται σε lockdown.
Σύμφωνα με την εταιρεία Davies Turner: «Το terminal, το λιμάνι και η αποθήκη στο Beilun είναι κλειστά. Το σύστημα “white-list” για τους οδηγούς φορτηγών εμπορευματοκιβωτίων έχει εφαρμοστεί, αλλά τα περισσότερα φορτηγά παραμένουν αποκλεισμένα σε πάρκινγκ, καθώς βρέθηκε ένα θετικό κρούσμα εκεί την τρέχουσα εβδομάδα.
Πολύ μικρά φορτηγά βρίσκονται στους δρόμους, αλλά οι οδηγοί με ταξιδιωτική άδεια δεν είναι ευπρόσδεκτοι σε αρκετές περιοχές. Η προμεταφορά εμπορευματοκιβωτίων FCL και η παράδοση με φορτηγό μετ’ επιστροφής επηρεάζονται σοβαρά.
Προς το παρόν, εκτιμούμε ότι, μόνο η περιοχή Beilun του Ningbo επηρεάζεται από ένα lockdown για cargo φορτία που προέρχονται από το εξωτερικό. Η Σαγκάη μπορεί να πλασαριστεί ως εναλλακτική λύση, αν και ενδέχεται να ισχύουν πρόσθετα έξοδα μεταφοράς για τα φορτηγά».
Στη Σαγκάη, ωστόσο, η εταιρεία Ligentia ανέφερε ότι σποραδικά κρούσματα Covid οδήγησαν σε μεμονωμένα lockdown στην πόλη και «αναμένονται καθυστερήσεις», παρά τις κανονικές λειτουργίες στο λιμάνι, τα terminals και τις αποθήκες.
Για παράδειγμα, αναφέρει η Ligentia, το διαγνωστικό τεστ κορωνοϊού 48 ωρών εξακολουθεί να είναι υποχρεωτικό για τις υπηρεσίες μεταφοράς φορτηγών μεταξύ των επαρχιών.
Παρόμοια η κατάσταση και στο Tianjin, όπου η Ligentia τόνισε ότι οι περιοχές ήταν υπό «κλειστή διαχείριση», με τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις αποθήκες «να λειτουργούν με μειωμένη απόδοση».
Εν τω μεταξύ, το Zhengzhou, βασικό air cargo hub, βρίσκεται επίσης σε lockdown αυτή την εβδομάδα, επηρεάζοντας 1 εκατομμύριο ανθρώπους στην περιοχή Zhongyuan.
Σύμφωνα με την DHL Global Forwarding, η πολιτική της Κίνας για μηδενικό Covid έχει πλήξει σημαντικά κέντρα παραγωγής και εξαγωγών όπως το Chengdu, το Dalian, το Guangzhou, το Shenzhen και το Tianjin. Η επιχείρηση επισημαίνει ότι: «Ενώ οι λιμενικές δραστηριότητες εξαιρούνται από τους περιορισμούς, η βιομηχανία και τα inland logistics έχουν επηρεαστεί σε διάφορους βαθμούς».
Παράλληλα, η DHL σημείωσε ότι η φετινή «σιωπηλή σεζόν αιχμής» προκάλεσε μια καθοδική μετατόπιση των ναύλων και βοήθησε στη μείωση της συμφόρησης.
Ο Dominique von Orelli, global head of ocean freight, πρόσθεσε: «Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πολλές διαταραχές, αλλά βλέπουμε τα επίπεδα εξυπηρέτησης από τους μεταφορείς να βελτιώνονται καθώς η συμφόρηση μειώνεται και απελευθερώνεται περισσότερη χωρητικότητα.
Αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί. Ωστόσο, η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα είναι το κλειδί για τη σταθερότητα των τιμών τους επόμενους μήνες».
Β. Βεγιάζη