Εγκρίθηκαν, κατά πλειοψηφία, από την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής τα προτεινόμενα, από τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή, μέλη της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) για τις θέσεις του προέδρου, του αντιπροέδρου, δύο εισηγητών, πέντε τακτικών και δύο αναπληρωματικών μελών.
Πρόεδρος αναλαμβάνει ο Παναγιώτης Ιάσωνος Αγγελόπουλος, αντιπρόεδρος ο Αθανάσιος Τορουνίδης και εισηγητές οι Παναγιώτης Κουφού και Μαρία Καραφώτη-Φωτιάδου.
Τις θέσεις των τακτικών μελών καταλαμβάνουν οι Κωνσταντίνος Χλωμούδης, Βασίλειος Γεωργίου, Σπυρίδων Γρίνου, Ελένη Βελουδογιάννη, Βασίλειος Κορκίδης.
Αναπληρωματικά μέλη ορίστηκαν οι Θεόδωρος Λυμπέρης και Δημήτρης Μπαϊρακτάρης.
Θετικά, για όλα τα μέλη της ΡΑΛ, ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Η Ν.Δ. τάχθηκε υπέρ της υποψηφιότητας του προέδρου, Π. Αγγελόπουλου και των τακτικών μελών της Αρχής, Β. Κροκίδη και Κ. Χλωμούδη, ενώ δήλωσε «παρών» για τα υπόλοιπα μέλη.
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη και η Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών» για όλα τα μέλη.
Η Χρυσή Αυγή υπερψήφισε την υποψηφιότητα των Κ. Χλωμούδη και Β. Κροκίδη, δήλωσε «παρών» για το τακτικό μέλος Β. Γεωργίου και καταψήφισε τους υπόλοιπους προτεινόμενους.
Το Ποτάμι δήλωσε «παρών» για όλα τα μέλη πλην της υποψηφιότητας του Κ. Χλωμούδη, την οποία υπερψήφισε. Το ΚΚΕ απουσίαζε από την ψηφοφορία.
Υπενθυμίζεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) συνεστήθη αρχικά το Μάιο 2014 και έχει ως γενικότερη αποστολή την εποπτεία και τη διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Μέχρι τώρα, τη ΡΑΛ συγκροτούσαν οι Μουτζούρης Κωνσταντίνος πρόεδρος, Μπαντιάς Δημήτριος αντιπρόεδρος, Παπαδόπουλος Γεώργιος εισηγητής, Μακρυγιάννη Αφροδίτη – Ευαγγελία εισηγήτρια, Αμούργης Παντελής μέλος, Βαλλεράς Κρίτων – Αθανάσιος μέλος, Σέργη Αντωνία μέλος, Χλωμούδης Κωνσταντίνος μέλος.
Οι δηλώσεις Π. Κουρουμπλή
Μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ο κ. Π. Κουρουμπλής δήλωσε ότι τα λιμάνια πλέον οι πύλες εισόδου, εμπορευμάτων που έρχονται από τη Μέση Ανατολή και την Άπω Ανατολή προς την ΕΕ.
Ταυτοχρόνως, αποτελούν και την έξοδο της Ευρώπης προς τη Μέση Ανατολή και την Άπω Ανατολή.
Όπως είπε ο κ. Κουρουμπλής, τα λιμάνια -και σε ότι αφορά την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, εμπορευμάτων, σε ότι αφορά την κρουαζιέρα και τα τουριστικά σκάφη αναψυχής,- όλα τα λιμάνια, οι όρμοι, τα αγκυροβόλια, ξεπερνούν τα 110.
Για πρώτη φορά έχουν καταγραφεί και έχουν ιεραρχηθεί. Υπάρχει πλέον, για πρώτη φορά, εθνική επιτροπή επεξεργασίας των πολιτικών πάνω στα θέματα αυτά, δηλαδή στα θέματα της ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι φιλοδοξία του Υπουργείου είναι να μετατραπεί ο Πειραιάς σε ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα, προκαλώντας το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών.
«Θα πρέπει να σας πω ότι στον τομέα υπάρχουν εξαιρετικά καλές επιδόσεις από πλευράς εγκατάστασης νέων εταιρειών στο λιμάνι και θεωρώ, ότι η νέα Ρυθμιστική Αρχή, αποτελούμενη από ανθρώπους οι οποίοι πραγματικά έχουν καταδείξει και καταγράψει με το βιογραφικό τους μια εξαιρετικά καλή πορεία, θα συμβάλλει περεταίρω σε αυτό.
Θεωρώ, ότι είναι μια σύνθεση πολύ καλή. Επίσης, θα ζητήσω από την Επιτροπή, έπειτα από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, να καλέσει εδώ όλους αυτούς στους οποίους δίνει την ψήφο της και να τους ελέγξει, με τον πιο αυστηρό τρόπο», κατέληξε ο κ. Κουρουμπλής.