Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, με τα εμπορικά πλοία να αποφεύγουν τη διώρυγα του Σουέζ, προτιμώντας τον διάπλου της Αφρικής, όπως είναι φυσικό, έχει συμπαρασύρει σε ανοδική τροχιά τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ο σύνθετος δείκτης World Container Index της Drewry, αν και μειώθηκε κατά 1%, στα 3.733 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών την προηγούμενη εβδομάδα, έχει αυξηθεί κατά 91% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Ο τελευταίος σύνθετος δείκτης των 3.733 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο είναι 163% υψηλότερος από τις μέσες τιμές του 2019 (προ της πανδημίας) των 1.420 δολ.
Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ και από το Ρότερνταμ προς τη Σαγκάη μειώθηκαν, την προηγούμενη εβδομάδα, κατά 3% ή 138 δολ. και 32 δολ., στα 4.288 δολ. και 958 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο αντίστοιχα.
Ακολούθησαν οι τιμές για το Λος Άντζελες προς τη Σαγκάη και τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη που μειώθηκαν κατά 2% ή 17 και 98 δολάρια, στα 709 δολάρια και 6.170 δολάρια ανά TEUs.
Ομοίως, οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα μειώθηκαν κατά 1% ή 52 δολ., σε 5.173 δολ. ανά «κουτί».
Αντίθετα, οι τιμές από το Ρότερνταμ προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 10% ή 195 δολάρια σε 2.173 δολάρια ανά «κουτί».
Ακολούθησαν οι τιμές από τη Νέα Υόρκη προς το Ρότερνταμ που αυξήθηκαν κατά 2% ή 12 δολάρια σε 623 δολάρια ανά TEUs, ενώ οι τιμές από Σαγκάη προς Λος Άντζελες παρέμειναν σταθερές.
Ο οίκος Drewry αναμένει μια μικρή μείωση στα επιτόκια spot μετά την κινεζική πρωτοχρονιά.
Ωστόσο, οι ναύλοι στον διατλαντικό εμπορικό δρόμο αναμένεται να παραμείνουν σταθεροί την τρέχουσα εβδομάδα.