Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς εξέφρασε την αισιοδοξία του για τις προοπτικές του λιμανιού του Πειραιά, ως μίας από τις βασικότερες πύλες εμπορίου από την Ασία προς την Ευρώπη, αλλά και ως τόπου προσέλκυσης κεφαλαίων και υλοποίησης επενδύσεων, παρακολουθώντας και τις τελευταίες επιδόσεις του, που κατατάσσουν το λιμάνι στα δέκα μεγαλύτερα της Ευρώπης.
Αναλυτικότερα, ο Πειραιάς, χάρη στη δυναμική παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας και τη στρατηγική συνεργασία με την Cosco, παρουσίασε το 2016 την τρίτη μεγαλύτερη ανάπτυξη, μεταξύ των 15 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών στη διακίνηση containers, ενώ διατήρησε την όγδοη θέση, μεταξύ των 15 λιμανιών και την τρίτη θέση, μεταξύ των ευρωπαϊκών μεσογειακών λιμανιών.
Χαρακτηριστικά, διακινήθηκαν από τον Πειραιά το 2016, 3,675 εκατ. teu, έναντι 3,289 teu το 2015, με την άνοδο να είναι της τάξης του 11,7%.
Οι επιδόσεις του Πειραιά αποκτούν μεγαλύτερη ακόμη σημασία και αναδεικνύουν την αξία της στρατηγικής συνεργασίας με παγκόσμιους ναυτιλιακούς παίκτες από το γεγονός ότι, μαζί με το πορτογαλικό λιμάνι Sines, είναι τα δύο λιμάνια που δεν υπήρχαν στη σχετική λίστα των 15 πρώτων λιμανιών, το 2007 (σε σύγκριση με το 2007, η αύξηση των διακινούμενων φορτίων από τον Ο.Λ.Π. ανήλθε στο 167,7%).
Για το πρώτο δίμηνο του έτους, το λιμάνι του Πειραιά σημειώνει αύξηση σε ποσοστό 2,8% στη διακίνηση teu.
Ειδικότερα, από τη Σ.Ε.Π. έχουν διακινηθεί 546,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, από 531.700 πέρυσι. Ωστόσο, η εικόνα τον Φεβρουάριο ήταν αρνητική, αφού διακινήθηκαν 264.800 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 280.000 κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2016, σημειώνοντας πτώση κατά 5,4%.
Η κάμψη, πάντως, καλύφθηκε από την αύξηση κατά 12% που πέτυχε τον Ιανουάριο, μήνα κατά τον οποίο πέρασαν από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας 281.000 teu. Ακόμη, εμφανίζεται ενισχυμένο στην παγκόσμια κατάταξη, καθώς ανέβηκε στην 38η θέση από την 43η το 2015, όσον αφορά στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.
Όσο αφορά στην κρουαζιέρα, η COSCO δρομολογεί τη συμμετοχή του Πειραιά στα πλάνα όλων των μεγάλων ξένων ομίλων κρουαζιέρας, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, αλλά και τη χρήση του ως λιμανιού αφετηρίας (home port).
Ο στόχος πρέπει να είναι η άμεση ανάπτυξη των μεγάλων δυνατοτήτων της ελληνικής αγοράς και η ανάδειξη του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας διεθνώς.
Την «άνθιση» του λιμανιού, σημειώνει το ΕΒΕΠ, περιβάλλουν, τόσο οι επενδύσεις αξίας 100 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση ακινήτων της εταιρείας «Παπαστράτος», που αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στον Πειραιά, όσο και οι επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ της ίδιας εταιρείας, επιχείρησης – μέλους του Ε.Β.Ε.Π. για τη μετατροπή του εργοστασίου της στον Ασπρόπυργο σε μονάδα παραγωγής ράβδων καπνού για το IQOS, γεγονός που εξελίσσει την Ελλάδα σε ένα από τα ελάχιστα παραγωγικά κέντρα τέτοιου τύπου προϊόντων διεθνώς.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Μελέτης Χαρτογράφησης Ναυτιλιακών Δραστηριοτήτων, που εκπόνησε το ΙΝ.ΕΜ.Υ. της Ε.Σ.Ε.Ε. για λογαριασμό του Ε.Β.Ε.Π., οι παραναυτιλιακές εταιρείες ακολουθούν μια θετική «ρότα», καθώς οι εκτιμήσεις των επιχειρηματιών για την πορεία των εσόδων και την κερδοφορία τους κατά τη φετινή χρονιά κυμαίνονται σε θετικά επίπεδα, υψηλότερα από τους περισσότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, παραχωρώντας συνέντευξη στον Γερμανό δημοσιογράφο Dr. Claus Hecking, επεσήμανε:
«…ο στόχος μας είναι να καρπωθεί τον πλούτο του λιμανιού του Πειραιά, τόσο η πόλη, όσο και η επιχειρηματικότητα της ευρύτερης περιοχής και όχι να “μαντρωθεί” η εφοδιαστική και μεταφορική επιχειρηματικότητα μέσα στο λιμάνι.
Κατ΄ επέκταση, η νέα Διοίκηση του Ο.Λ.Π., θα είναι πιο κερδισμένη, εάν επεκτείνει τη συνεργασία της με τις ελληνικές επιχειρήσεις και τους παραγωγικούς φορείς της ευρύτερης περιοχής.
Πιστεύω ότι, πρέπει όλοι να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που μας παρουσιάζεται και μπορεί να αναδείξει τον Πειραιά, ως το πλέον σύγχρονο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Μεσογείου.
Πρέπει λοιπόν, “να βγει το λιμάνι στη πόλη και όχι να μπει η πόλη στο λιμάνι”, ώστε να έχει μεγαλύτερη επίδραση στην τοπική και εθνική οικονομία, το εμπόριο και τα logistics, την απασχόληση και τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά και τη βελτίωση της ζωής των κατοίκων του Πειραιά…».