Την κορυφή των εμπορευματικών λιμένων της Μεσογείου επιθυμεί να «κατακτήσει» ο Πειραιάς το 2019.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ, Τάσος Βαμβακίδης, σε ναυτιλιακό συνέδριο, επιδίωξη της Cosco είναι να αναρριχηθεί ο Πειραιάς στην 1η θέση της Μεσογείου, έναντι της 3ης σήμερα.
ΟΛΠ και Cosco διακίνησαν πέρσι 3,67 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 4,76 εκατ. του Αλχεθίρας και 4,72 εκατ. της Βαλένθια.
Εάν επαληθευτούν οι αρχικές προβλέψεις, τότε ο Πειραιάς θα αναρριχηθεί στην 2η θέση της Μεσογείου το 2018 και στην 1η το 2019.
Υπενθυμίζεται ότι η ΣΕΠ, θυγατρική της Cosco, που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακίνησε πέρσι 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έχοντας βάλει ως εφετινό στόχο τη διακίνηση 4 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων.
Η άνοδος θα προέρχεται από τη μεγαλύτερη διασπορά πελατών. Η Cosco, πέρα από τα μέλη της συμμαχίας στην οποία ανήκει η μητρική εταιρεία, της “Ocean Alliance” (CMA CGM, China Shipping, Evergreen, OOCL), κατάφερε να προσελκύσει στον Πειραιά τα μέλη και της “The Alliance” (Kawasaki, Mitsui Nippon, Yang Ming Marine Transport Corp. και Hapag-Lloyd).
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, το 2016, ο Πειραιάς παρέμεινε στην 8η θέση των μεγαλύτερων εμπορευματικών λιμένων της Ευρώπης, διακινώντας 3,67 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Στην 1η θέση της κατάταξης παρέμεινε το Ρότερνταμ (12,3 εκατ.), στην 2η η Αμβέρσα (10,03) και στην 3η το Αμβούργο (8,9 εκατ.).
Φ. Φωτ.