Ξεπερνά τα 123 δισ. δολ. το βιβλίο παραγγελιών πλοίων των κινεζικών εταιρειών, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Από τις κορυφαίες κινεζικές εταιρείες που παρήγγειλαν πλοία το 2024, η China Merchants Shipping κατέχει την 1η θέση, με συμβόλαια για 28 νέα πλοία αξίας 4,4 δισ. δολ. Αυτή η επένδυση αφορά κυρίως πλοία Tanker και LNG -αντιπροσωπεύοντας μερίδιο περίπου 33%- αλλά και νέες παραγγελίες για Bulkers και Vehicle Carriers.
Στη 2η θέση με επενδύσεις αξίας 3,06 δισ. δολ. βρίσκεται η COSCO Shipping Lines με 18 νέα Panamax Container χωρητικότητας 13.400 έως 14.000 TEUs.
Στην 3η θέση βρίσκεται η COSCO Shipping Development, με παραγγελία 20 Bulkers πέρυσι, από πλοία κατηγορίας Ultramax έως και Kamsarmax, αξίας 929 εκατ. δολ.
Στην 4η θέση κατατάσσεται η COSCO Shipping Bulk δαπανώνοντας 822 εκατ. δολ. για 10 νέα πλοία, συμπεριλαμβανομένων 8x Newcastlemax και 2x ore carriers, που θα παραδοθούν μεταξύ 2026-2028.
Στην 5η θέση βρίσκεται η China Shipbuilding Trading με 22 νέες παραγγελίες πέρυσι, αξίας 778 εκατ. δολ. Panamax χωρητικότητας 80.000 DWT, που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν στη Chengxi Shipbuilding και να παραδοθούν μεταξύ 2027-2028.
Αξίζει να αναφερθεί και η Seacon Shipping Group, η οποία κατέλαβε τη 2η θέση με συνολικά 26 νέες παραγγελίες, οι οποίες αποτελούνται κυρίως από νέας κατασκευής Tanker, αξίας 738 εκατ. δολ.
Στα ύψη οι τιμές των νεότευκτων
Οι τιμές των νεότευκτων είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009 λόγω των υψηλών τιμών του χάλυβα, της έλλειψης διαθεσιμότητας και ζήτησης ναυπηγείων. Η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης που προκλήθηκε από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας ενίσχυσε το κλίμα και τις προσδοκίες για υψηλά κέρδη. Αυτό ώθησε τους ιδιοκτήτες να υποβάλουν παραγγελίες για Container, Tanker και LNG.
Τα δεξαμενόπλοια ήταν ο πιο δημοφιλής τύπος πλοίων που παραγγέλθηκαν στα κινεζικά ναυπηγεία το 2024 με παραγγελίες 526 νέων πλοίων, αξίας 27,4 δισ. δολ. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, οι τιμές των νεότευκτων Tanker ήταν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009 λόγω των υψηλών τιμών του χάλυβα, της έλλειψης διαθεσιμότητας ναυπηγείων και της ζήτησης. Η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης που προκλήθηκε από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας ενίσχυσε το κλίμα και τις προσδοκίες για υψηλά κέρδη. Αυτό ώθησε τους ιδιοκτήτες να υποβάλουν παραγγελίες σε όλους τις βασικές κατηγορίες πλοίων, π.χ. Tankers, Bulkers και Containers.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα Bulkers με παραγγελίες 430 νέων πλοίων, αξίας 17,7 δισ. δολ. Στην τρίτη θέση ως προς τον αριθμό των πλοίων βρίσκονται τα Containers, με 298 νέες παραγγελίες, αξίας 46 δισ. δολ.
Στον αντίποδα, τα νεότευκτα Containers αυξήθηκαν λιγότερο, καθιστώντας τα ελκυστικές επενδύσεις. Για παράδειγμα, οι τιμές για νεότευκτα Post Panamax των 7.000 TEUs αυξήθηκαν κατά 14,45% περίπου από 101,99 εκατ. δολ. σε 116,73 εκατ. δολ. Αντίθετα, τα 20 ετών Post Panamaxes αυξήθηκαν έως και 114,99% σε ετήσια βάση από 20,62 εκατ. σε 44,33 εκατ. δολ.