Διολισθαίνει η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν σημαίες άλλων χωρών.
Σύμφωνα με την έκθεση της «Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας» του Λονδίνου (GSCC- Committee), τα πλοία, υπό ελληνικής σημαίας, των Ελλήνων εφοπλιστών ανέρχονται σε 747, έναντι 791 των νήσων Μάρσαλ, 775 της Λιβερίας, 671 της Μάλτας, 377 του Παναμά, 271 της Κύπρου και 248 των Μπαχαμών.
Την περίοδο αυτή διεξάγονται προσπάθειες του υπουργείου Ναυτιλίας, ώστε να πειστούν οι Έλληνες εφοπλιστές να προτιμήσουν, εκ νέου, την ελληνική σημαία.
«Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένα κρίσιμο μέγεθος για την Ελλάδα, ένα μέγεθος που πραγματικά την καθιστά μια παγκόσμια παρουσία υπολογίσιμη και σεβαστή.
Θα πρέπει, λοιπόν, αυτό το πλεονέκτημα με κάθε τρόπο να αξιοποιηθεί, ώστε η ελληνική σημαία, που είναι μια από τις ποιοτικές σημαίες, να απαλλαγεί ενδεχομένως από γραφειοκρατικά φαινόμενα και μια σειρά άλλα ζητήματα που την εμποδίζουν να είναι πιο ελκυστική.
Δεν είναι δυνατόν δηλαδή, να έχουμε πάνω από 4000 ελληνόκτητα πλοία και ελληνική σημαία να έχουν περίπου μόνο 800 πλοία», ανέφερε, πρόσφατα, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.