Σε ολικό λίφτινγκ στον προβλήτα Ι προχωρά ο ΟΛΠ, με στόχο την αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας σε 1,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε περίπου 1,5 χρόνο.
Του Φώτη Φωτεινού
Το αμέσως προσεχές διάστημα, ο ΟΛΠ θα ανακοινώσει τον ανάδοχο για την επισκευή του προβλήτα Ι, προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ (ανάδοχος δεν είναι η ΤΕΚΑΛ). Αντικείμενο του έργου είναι εκσκαφές, πετρώματα, καθαιρέσεις, επιχώσεις, κατασκευές από σκυρόδεμα και σιδηροτροχιές γερανογέφυρας.
Επίσης, ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, θα προκηρύξει διαγωνισμούς για την προμήθεια νέας γερανογέφυρας, νέων μηχανημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και λοιπά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ.
Ο Οργανισμός εκτιμά ότι θα ανωτέρω έργα / προμήθειες θα ολοκληρωθούν σε 1,5 χρόνο, επιτυγχάνοντας την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του προβλήτα Ι (σήμερα η ετήσια δυναμικότητα είναι στα 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, θα αυξηθεί στα 1,3 εκατ.).
Εφέτος ο στόχος που έχει τεθεί για τον προβλήτα Ι, εάν δεν ενταθούν περαιτέρω οι αρνητικές συνέπειες του κορωνοϊού, είναι τα 650.000 εμπορευματοκιβώτια, εξαιτίας της ενίσχυσης των συνεργιών με την ΣΕΠ (PCT).
Σημειώνεται ότι ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε πέρσι 489.430 TEU έναντι 498.708 TEU το 2018, καταγράφοντας οριακή μείωση 1,9%.
Αντίθετα, αύξηση 12,5% κατέγραψε ο όγκος εγχωρίου φορτίου από 95.673 TEU το 2018 σε 107.608 TEU το 2019.
“Η σημαντική αύξηση της διακίνησης εγχωρίου υποβοηθήθηκε από την βελτίωση του εγχώριου οικονομικού κλίματος και την υιοθέτηση πιο ευέλικτων δομών λειτουργίας που επιτρέπουν αμεσότερη ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών”, σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ.
Στο φορτίο διαμετακόμισης καταγράφηκε μείωση 5,3% από 403.035TEU σε 381.822TEU το 2019.
Η εν λόγω μείωση ήταν αποτέλεσμα της μειωμένης διακίνησης το πρώτο εξάμηνο του εξεταζόμενου έτους, η οποία κατά το δεύτερο εξάμηνο αντιστράφηκε σημαντικά ως αποτέλεσμα προσέλκυσης νέου φορτίου, που συνεχίζει να εξυπηρετείται εφέτος μέσω του προβλήτα Ι.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, τα έσοδα ανήλθαν πέρσι στα 25 εκατ., έναντι 25,1 εκατ. το 2018 και σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, ο προβλήτας Ι αποτελεί τη μοναδική ζημιογόνα δραστηριότητα του ΟΛΠ.