Αύξηση των εσόδων και των φορτίων του ΟΛΘ καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018.
Σύμφωνα με τον ΟΛΘ, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων επηρεάστηκαν αρνητικά από την πρώτη εφαρμογή του Δ.Π.Χ.Α. 16 και συνεπώς, μειώθηκαν κατά 19,7%, από 10,01 εκατ. ευρώ το πρώτο Η1 2018, σε 8,04 εκατ. ευρώ το H1 2019.
Στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2019 (H1 2019), το λειτουργικό κέρδος ανήλθε στο αναμενόμενο επίπεδο του 35,5%, συγκρινόμενο με το 48,5% για το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018 (H1 2018) και στο 32,7% για το 2ο εξάμηνο του 2018.
Η διακίνηση Ε/Κ αυξήθηκε κατά 5,9% από 208.553 TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2018 σε 220.757 TEUs το 1ο εξάμηνο του 2019.
Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.
Η συνολική αύξηση των εσόδων της ΟΛΘ. κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2019 ανήλθε σε 3,8 εκατ. ευρώ (13,0%) – δηλαδή από €29,15 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2018, στα €32,95 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2019 – εκ των οποίων, €1,9 εκατ. πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 10,3% και €1,8 εκατ. προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, ήτοι αύξηση των εσόδων κατά 18,4%.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, όπως αναφέρει ο ΟΛΘ, εφαρμόστηκαν μέτρα για τη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας του Λιμένα, τα οποία περιλάμβαναν την αναδιάρθρωση του τιμοκαταλόγου του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Ιουνίου 2019.
Τα μέτρα που εφαρμόστηκαν είχαν ένα μικρό θετικό αντίκτυπο στην δημιουργία εσόδων το 1ο εξάμηνο του 2019 και αναμένεται να εξακολουθούν να έχουν θετικό αποτέλεσμα στη συνέχεια.
Το συνολικό Λειτουργικό Κόστος αυξήθηκε κατά 32,1% από το 1ο εξάμηνο του 2018 έως το 1ο εξάμηνο του 2019.
Η αύξηση του λειτουργικού κόστους ήταν αναμενόμενη, καθώς αφορά πρωτίστως την αύξηση του τιμήματος παραχώρησης – τόσο όσον αφορά την πραγματική καταβλητέα ποσοστιαία αύξησή του, όσο και την αιτιώδη επίπτωση των αυξημένων εσόδων – αλλά και τις αλλαγές στη διοικητική διάρθρωση, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών τεχνικής διαχείρισης, της δομής μισθοδοσίας η οποία περιλαμβάνει τώρατο 13ο και 14ο μισθό, καθώς και άλλα πρόσθετα κόστη που προκύπτουν ως συνέπεια της αναδιοργάνωσης της εταιρείας.
Το συνολικό λειτουργικό κόστος του 1ου εξαμήνου του 2019 είναι αντίστοιχο με εκείνο του 2ου εξαμήνου του 2018.
Τονίζεται πως, το 1ο εξάμηνο του 2019 (H1 2019) σημειώθηκε βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με το 2ο εξάμηνο του 2018 (H2 2018), σε όλα τα περιθώρια κερδοφορίας.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών του 2019 άργησε, σχετικά, να ξεκινήσει λόγω διαφόρων καθυστερήσεων, συμπεριλαμβανομένων των διαδικαστικών ζητημάτων. Ωστόσο, ο ανεξάρτητος μηχανικός ορίστηκε το 1ο εξάμηνο του 2019, η πρώτη επενδυτική περίοδος ξεκίνησε και 12 νέα οχήματα στοιβασίας (straddle carrier) παραδόθηκαν και βρίσκονται σε λειτουργία.