Ολοένα και αναπτύσσεται, διεθνώς, ο κλάδος της κρουαζιέρας. Ωστόσο, στην Ελλάδα επικρατεί προβληματισμός, λόγω της διαφαινόμενης μείωσης, κατά 25% – 30%, των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων το 2017.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
Οι εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων (CLIA), για το 2017, αναφέρονται σε 25,3 εκατ. επιβάτες, έναντι 24,2 εκατ. το 2015, με συνολικές δαπάνες 117 δις. δολαρίων και 15,8 εκατ. το 2007.
Μάλιστα, ο κλάδος θα ενισχυθεί με την προσθήκη 26 νέων κρουαζιερόπλοιων, ύψους 6,8 δις. δολαρίων και 97 την περίοδο 2017- 2026, ύψους 53 δις. δολ.
Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA, Cindy D’ Aoust, δήλωσε σχετικά ότι «ο τομέας της κρουαζιέρας ανταποκρίνεται στην παγκόσμια ζήτηση και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που ενισχύονται οι προοπτικές του κλάδου και μακροπρόθεσμα».
Οι ανοδικές τάσεις επηρεάζουν και τους προορισμούς της Μεσογείου, καθώς τα ισπανικά και ιταλικά λιμάνια εξακολουθούν να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των επιβατών.
Ωστόσο, μέσα σε αυτό το ευνοϊκό κλίμα, η Ελλάδα, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, διολισθαίνει σε ανταγωνιστικότητα.
Μέχρι στιγμής, οι επιβεβαιωμένες ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων διεθνών εταιρειών σε ελληνικά λιμάνια έχουν φθάσει τις 170 και οι απώλειες σε αριθμό μοναδικών επιβατών υπολογίζονται στις 350.000, ποσοστό 25%-30%, σε σχέση με τη εφετινή χρονιά, υπογραμμίζουν τα ίδια στελέχη.
Καταλήγοντας τα ίδια στελέχη στέκονται στην ανάγκη άμεσης στήριξης της κρουαζιέρας, έπειτα από τις αρνητικές συνέπειες που επέφεραν το μεταναστευτικό, η τρομοκρατία, τα Capital controls, το Brexit, αλλά και η πρόθεση πραξικοπήματος στην Τουρκία.
Για την έκθεση της CLIA για το 2017, πατήστε εδώ.