Πέραν των υποχρεωτικών επενδύσεων που αφορούν στην επέκταση του 6ου προβλήτα, η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης προσανατολίζεται σε επιπλέον έργα στο συμβατικό λιμάνι.
Ωστόσο, για να καταστούν αυτά υλοποιήσιμα, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους, όπως δήλωσε, στο πλαίσιο της τοποθέτησής του στο 3ο Thessaloniki Summit, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης.
Αναλύοντας το επενδυτικό πλάνο της διοίκησης, ο κ. Θεοφάνης τόνισε ότι το «λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό ελληνικό λιμάνι με μεγάλη κίνηση συμβατικού φορτίου (γενικού φορτίου και χύδην).
Είναι επίσης το μεγαλύτερο εξαγωγικό λιμάνι της χώρας, κυρίως για τα αγροτοβιομηχανικά προϊόντα».
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν μεγάλοι στρατηγικοί πελάτες στις γειτονικές χώρες (ΠΓΔΜ, Σερβία, Βουλγαρία, Κόσσοβο), που είναι και accounts, σε σχέση με το χύδην και το γενικό συμβατικό φορτίο. Επίσης, υπάρχουν πολύ μεγάλοι πελάτες στη Β. Ελλάδα που εξυπηρετούνται».
Σημειώνεται ότι ο επικεφαλής του ΟΛΘ, σε πρόσφατη ημερίδα που έγινε για τα εμπορευματικά κέντρα, είχε επισημάνει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν στηρίζεται τόσο στα εμπορευματοκιβώτια, αλλά περισσότερο στην διακίνηση χύδην και ξηρού φορτίου.
Για το λόγο αυτό, η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα σχετικά μικρό Εμπορευματικό Κέντρο «το οποίο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 50 – 60 στρέμματα».
Υπογράμμισε δε ότι επιδίωξη αποτελεί η δημιουργία κέντρων εφοδιαστικής σε κομβικές γειτονικές χώρες που τροφοδοτούνται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως Σκόπια, Σόφια και Βελιγράδι.