Συνεχίζει τη δημιουργία «dry ports» ο ΟΛΘ σε μια προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων του στα Βαλκάνια.
Του Φώτη Φωτεινού
Μετά τη Σόφια της Βουλγαρίας, ο ΟΛΘ πρόκειται να εγκαινιάσει το επόμενο διάστημα και, σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, δεύτερο «dry port» στη Νις της Σερβίας, η οποία είναι η 3η μεγαλύτερη πόλη της χώρας.
Και σε αυτή την περίπτωση, πρωταγωνιστικό ρόλο θα διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος, καθώς θα παρέχονται συνδυασμένες μεταφορές μεταξύ του λιμένα και του σιδηροδρόμου.
Η διαδρομή που θα ακολουθούν τα εμπορεύματα θα είναι μέσω Ειδομένης και Σκοπίων ή εναλλακτικά μέσω Κούλατα (Βουλγαρία).
Ο ΟΛΘ προσδίδει μεγάλη σημασία στη δημιουργία «βαλκανικής ενδοχώρας», με αποτέλεσμα να εξετάζονται χώρες, όπως η Ρουμανία και η Ουγγαρία για την υλοποίηση νέων «dry ports».
Σημειώνεται ότι ο ΟΛΘ προχώρησε, στα τέλη του 2020, στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη Σόφια της Βουλγαρίας και τον Αύγουστο του 2021, αυτή προέβη σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. BGN (513 χιλ. ευρώ).
Σχετικά με τα επενδυτικά πλάνα του ΟΛΘ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εντός του Ιουλίου αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δυο νέες σύγχρονες γερανογέφυρες (STS Cranes) στην προβλήτα 6, βελτιώνοντας σημαντικά τη λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
Τέλος, αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8 χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας).
Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου.