Πραγματοποιήθηκε, στο λιμάνι της Ανκόνα, η εναρκτήρια συνάντηση του έργου «NEWBRAIN», στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ).
Το «NEWBRAIN» εντάσσεται στο πρόγραμμα Adriatic-Ionian (ADRION) Programme INTERREG V-B Transnational 2014-2020 και υλοποιείται από 9 οργανισμούς που αντιπροσωπεύουν τους βασικούς κόμβους logistics του συστήματος μεταφορών Αδριατικής-Ιονίου εννέα περιφερειών.
Οι εταίροι του έργου είναι: 1) ο Λιμένας της Ανκόνα (επικεφαλής εταίρος), 2) το Ιταλικό Ινστιτούτο Μεταφορών και Ίδρυμα Logistics, 3) ο Λιμένας του Μπάρι, 4) ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, 5) το KIP-Διασυνοριακό Cluster Μεταφορών της Κροατίας, 6) το Λιμάνι του Μπαρ (Μαυροβούνιο), 7) το κέντρο εφοδιαστικής αλυσίδας Interporto Padova Spa, 8) ο Λιμένας της Βενετίας και 9) το Επιμελητήριο Μικρών και Μεσαίων επιχειρήσεων Πειραιά.
Στόχος του έργου η ενίσχυση των δυνατοτήτων για ολοκληρωμένες και αναβαθμισμένες μεταφορές, καθώς και η ενίσχυση της κινητικότητας και πολυτροπικότητας στην περιοχή Αδριατικής-Ιονίου.
Το «NEWBRAIN» εστιάζει ουσιαστικά στην ενίσχυση των συνεργασιών μεταξύ των κύριων κομβικών σημείων του συστήματος Αδριατικής – Ιονίου, που ως βασικές πύλες συνδέουν την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη με τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τις μεσογειακές χώρες, με απώτερο σκοπό την οικονομική και κοινωνική ενσωμάτωση της εδαφικής περιοχής του προγράμματος ADRION INTERREG V-B στο ευρύτερο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών και του δικτύου ΔΕΔ-Μ.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, για όλους τους εταίρους, διαμορφώνεται στα 1.392.917,56 ευρώ και στον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας αναλογούν τα 152.256 ευρώ.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗΓ, Ανδρέας Νταής, τόνισε μεταξύ άλλων: «Η δυνατότητα επέκτασης σε νέες αγορές στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας και τις ασιατικές χώρες δυνητικά θα είναι εφικτή εφόσον τα λιμάνια ως μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας Ιονίου – Αδριατικής και κατά μήκος της Εγνατίας βρουν ένα κοινό τρόπο, ταχύ, ποιοτικό και με το λιγότερο δυνατό κόστος, ώστε να προσφέρουν στις αγορές τα μέγιστα σε ότι αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Θα μπορέσουμε έτσι να ισχυροποιήσουμε τις συνδέσεις στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και συγκεκριμένα της σύνδεσης του Διαδρόμου Σκανδιναβίας – Μεσογείου (Scandinavian Mediterranean) με τον Διάδρομο Ανατολικής Μεσογείου/ Ανατολικό Διάδρομο (Orient East Med).
Με τον άξονα Εγνατίας – Αδριατικής – Ιονίου να συνδέει ουσιαστικά τους δυο Κεντρικούς Διαδρόμους Μεταφοράς. Επωφελούμενοι βέβαια και της διευκόλυνσης των μεταφορικών ροών που παρέχεται μέσω του Θαλάσσιου διάδρομου Νοτιοανατολικής Ευρώπης/MoS South-east Europe, που εκτείνεται από την Αδριατική Θάλασσα μέχρι το Ιόνιο και την Ανατολική Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου.
Οι κανονισμοί της ΕΕ σταδιακά επιβάλουν πλήρη ενσωμάτωση των λιμένων σε αλυσίδες αδιάκοπης μεταφοράς και εφοδιαστικής ροής, ώστε να επιτευχθεί ανάπτυξη και αποτελεσματικότερη χρήση και λειτουργία του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και της εσωτερικής αγοράς».