Εκτός από τις σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια υγεία και πληθυσμό, ο κορωναϊός έχει αρνητικό αντίκτυπο στις μεταφορές, την εφοδιαστική αλυσίδα και το εμπόριο.
Οι πρώτες σοβαρές αναταράξεις εντοπίστηκαν στα πετρελαιοειδή και τον χάλυβα, καθώς η Κίνα είναι μεγάλος εισαγωγέας πετρελαιοειδών και εξαγωγέας χάλυβα.
Στη ναυτιλία, πέραν του επηρεασμού της ναυλαγοράς, στα δεξαμενόπλοια και τα ξηρού φορτίου, ο δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) σημαντική πτώση.
Οι αρρυθμίες στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων έγιναν εμφανείς, καθώς τα μέτρα για τον περιορισμό του κορωναϊού μείωσαν το έμψυχο δυναμικό στα λιμάνια, ενώ δημιούργησαν επιπρόσθετες «φοβίες» για την εξάπλωση της νόσου, μέσω των εμπορευμάτων.
Πλοία παραμένουν επί αρκετές ημέρες στη «ράδα» και δημιουργείται έντονος συνωστισμός στα κινέζικα λιμάνια.
Είναι ενδεικτικό ότι, σε επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αναφέρει ότι «η ενδημία του κορωνοϊού στην Κίνα έχει προκαλέσει, μεταξύ άλλων, σοβαρά προβλήματα που αφορούν στα πλοία που καταπλέουν ή έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν σε λιμένες της Κίνας ή χωρών της ΝΑ. Ασίας, που γειτνιάζουν με αυτήν.
Μεταξύ των ανωτέρω περιπτώσεων, συγκαταλέγονται και φορτηγά πλοία μελών της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας που έχουν προγραμματίσει επιθεωρήσεις για την ανανέωση-θεώρηση των πιστοποιητικών τους, που προβλέπονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις ή από εθνικούς κανονισμούς, οι οποίες συνήθως προϋποθέτουν δεξαμενισμούς και επισκευές των πλοίων τους».
Σοβαρές είναι οι επιπτώσεις και στην κρουαζιέρα και τον τουρισμό. Η εκδήλωση κρουσμάτων σε κρουαζιερόπλοιο ιταλικών συμφερόντων σε λιμάνι της Ιταλίας ώθησε τις εταιρίες του τομέα να αναστείλουν προγράμματα κρουαζιέρων σε περιοχές της Κίνας, ενώ οι κινεζικές αρχές ανέστειλαν τις οργανωμένες εκδρομές, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, με στόχο την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού.
Επίσης, πολλές αεροπορικές εταιρίες, όπως η British Airways και η Air France – KLM ανέστειλαν τις συνδέσεις με βασικά αεροδρόμια της Κίνας. Μάλιστα, η Air France εκτίμησε ζημιές έως 200 εκατ. ευρώ από τον ιό.
Ειδικά για την κρουαζιέρα, τις αερομεταφορές και τον τουρισμό υπάρχουν και άλλες επιπτώσεις, αφού οι εν λόγω κλάδοι χάνουν -σε κάποιο βαθμό- μια σημαντική «δεξαμενή» πελατών, τους Κινέζους τουρίστες.