Παρά τη μείωση εσόδων κατά 10,79%, καθαρά κέρδη 23,53 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο ΟΛΠ στο 9μηνο του 2020. Μεγάλη μείωση της κίνησης στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, σε άνοδο το φορτίο.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο ΟΛΠ, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 99.381 χιλ. ευρώ στην περίοδο 01.01.2020‐30.09.2020 και σε 32.878 χιλ. ευρώ κατά το Γ΄ τρίμηνο 2020, έναντι 111.404 χιλ. και40.825 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2019, παρουσιάζοντας αρνητική μεταβολή κατά 10,79% και 19,47% αντίστοιχα.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 31.365 χιλ. ευρώ στην περίοδο 01.01.2020‐30.09.2020 και σε 10.519 χιλ. ευρώ κατά το Γ΄ τρίμηνο 2020, έναντι 39.088 χιλ. και 17.225 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2019, παρουσιάζοντας πτώση κατά 19,76% και 38,93% αντίστοιχα.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 23.534 χιλ. ευρώ στην περίοδο 01.01.2020‐30.09.2020 και σε 8.013 χιλ. κατά το Γ΄ τρίμηνο 2020, έναντι 29.112 χιλ. και Ευρώ 13.246 χιλ. στις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρήσης 2019, παρουσιάζοντας πτώση κατά 19,16% και 39,51% αντίστοιχα.
Οι επιδόσεις ανά τομέα
Οι συνέπειες της πανδημίας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ορατές τόσο στη διακίνηση εγχωρίου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) όσο και στο φορτίο μεταφόρτωσης, όπως επισημαίνει ο ΟΛΠ.
Στον επιβατικό τομέα και ειδικότερα στον τομέα κρουαζιέρας η μείωση επιβατών στο ενιάμηνο έναντι του 2019 ανέρχεται σε 98,8% (από 844.673 σε 10.060), καθώς ο κλάδος έχει πληγεί σε παγκόσμιο επίπεδο και οι κρουαζιέρες έχουν σταματήσει σχεδόν ολοκληρωτικά.
Στην ακτοπλοΐα στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, καταγράφεται μείωση 35,1% στην επιβατική κίνηση (από 13,4 εκατ. σε 8,7 εκατ.) και 16,1% στην διέλευση οχημάτων (από 2,2 εκατ. σε 1,8 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Στην περίοδο του ενιαμήνου στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται αύξηση 19,4% στο σύνολο φορτίου λόγω αυξημένης διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης (από 259.811 TEU σε 330.418 TEU), αλλά μείωση του εγχωρίου φορτίου κατά 7,8% (από 74.713 σε 68.884 TEU).
Στην ίδια 9μηνη περίοδο στο car terminal καταγράφηκε μείωση κατά 31,3% (από 307.008 σε 210.930) στο σύνολο του φορτίου, καθώς τόσο το εγχώριο (-32,5%) όσο και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκαν (-30,8%).
Στον τομέα ναυπηγοεπισκευής τα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν κατά 13% (από 84 σε 95) στο εννεάμηνο έναντι του 2019 και μικρή μείωση (5%) καταγράφηκε στα πλοία στη ΝΕΖ (από 218 σε 207).