Η παραχώρηση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ, χωρίς την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, συνιστά παραβίαση της Σύμβασης, κατά παράβαση καθήκοντος και στερεί από τον Πειραιά πραγματικές αναπτυξιακές προοπτικές, αναφέρει, σε ανακοίνωσή του, το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για την παραχώρηση του 16% του ΟΛΠ
Η Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, κινούμενοι εκτός της νομιμότητας και των προβλέψεων της σχετικής Σύμβασης Παραχώρησης που επαναδιαπραγματεύτηκε προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δρομολογούν παρασκηνιακά την παραχώρηση του 16% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά στην COSCO, επιτρέποντας στην ανάδοχο εταιρεία να μην υλοποιήσει τις προβλεπόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες είναι άκρως σημαντικές για την αναβάθμιση του σημαντικότερου Λιμανιού της χώρας.
Η Σύμβαση Παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ, όπως διαμορφώθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διασφάλιζε ένα σημαντικό επενδυτικό πακέτο που αντιμετώπιζε τα χρόνια προβλήματα του Λιμανιού του Πειραιά και έδινε πραγματικές προοπτικές ανάπτυξης στην επένδυση.
Το πακέτο των 11 υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 295 εκατ., εκ των οποίων τα 130 εκατ. προέρχονται από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στις 11 Αυγούστου του 2021.
Στην περίπτωση μη ολοκλήρωσης των επενδύσεων αυτών, όχι μόνο δεν είναι νόμιμη η μεταβίβαση του 16% των μετοχών, αλλά αντιθέτως προβλέπεται συμβατικά η επιβολή σημαντικών ποινικών ρητρών σε βάρος της COSCO.
Τόσο καθαρή ως προς την προστασία της αξίας της δημόσιας περιουσίας και τόσο νομικά κατοχυρωμένη ήταν η Σύμβαση που ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά από αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις, έφερε στην Ολομέλεια της Βουλής.
Σκοπός στην ένταξη των προβλέψεων αυτών, ήταν και είναι, η διασφάλιση της ανάπτυξης του Λιμανιού του Πειραιά, αλλά και η προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στη ναυπηγοπεπισκευή και σε άλλους συναφείς κλάδους.
Σήμερα, χωρίς να έχει διασφαλιστεί η ολοκλήρωση των 11 συμβατικών σημαντικών υποχρεωτικών επενδύσεων, με ευθύνη της ίδιας της εταιρείας, κάτι το οποίο προκύπτει από τις εκθέσεις του Ανεξάρτητου Μηχανικού αλλά και από τις επιστολές του ίδιου του ΤΑΙΠΕΔ προς τον ΟΛΠ, το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει αποφασίσει, μέσα από συμφωνίες παρασκηνίου, να μεταβιβάσει και το υπόλοιπο 16% πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ, βλάπτοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου και παραβιάζοντας την κυρωμένη, από την Βουλή, Σύμβαση, δίνοντας το στίγμα ότι η Κυβέρνηση κάνει λάστιχο τις εθνικές στρατηγικές επενδύσεις, εφαρμόζοντας πολιτικές που υλοποιούνται εις βάρος των κοινωνιών αλλά και της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας.
Η «φιλο-επενδυτική» Κυβέρνηση των αρίστων της ΝΔ επιτρέπει σε παραχωρησιούχους, να μην κάνουν επενδύσεις.
Εμείς οφείλουμε να τους προειδοποιήσουμε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε κοινοβουλευτικό όπλο που έχουμε στη διάθεσή μας, ώστε να διασφαλιστεί η έγκαιρη ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά.
Σε κάθε περίπτωση, εάν επιλέξουν να προχωρήσουν σε de facto τροποποίηση της Σύμβασης παραχώρησης και χωρίς την απαραίτητη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, τους τοπικούς φορείς και τη Βουλή:
–Διαπράττουν παράβαση καθήκοντος, εφόσον παραβιάζουν δεσμευτικούς όρους της σύμβασης, η οποία μάλιστα έχει κυρωθεί από την Βουλή.
–Προκαλούν ζημία στο Ελληνικό Δημόσιο αποστερώντας, από τη μια τα Δημόσια Ταμεία από το 16% των κερδών της επιχείρησης και από την άλλη μη εφαρμόζοντας τις ισχυρές ποινικές ρήτρες που προβλέπονται στο άρθρο 16 της Σύμβασης.
–Συντελούν στη μείωση των αναπτυξιακών προοπτικών του Πειραιά και της χώρας και καταδικάζουν έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο και χιλιάδες εργαζόμενους.
–Η πιθανή παραβίαση της Σύμβασης δημιουργεί αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον και δίνει σήμα σε όλους τους ξένους επενδυτές ότι μπορούν να συμπεριφέρονται ανεξέλικτα στη χώρα μας και χωρίς κανόνες.