Παραμένουν οι επιδράσεις του κορωνοϊού στο θαλάσσιο εμπόριο. «Βαρόμετρο» για την Ελλάδα αποτελούν οι επιδόσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Στο λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα, στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ (PCT) η πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων συνεχίστηκε τον Αύγουστο.
Μετά τον Μάρτιο (-15,4%), τον Απρίλιο (-2,6%), τον Μάιο (-5,8%), τον Ιούνιο (-19,5%) και τον Ιούλιο (-6,2%), η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 9,8% τον Αύγουστο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η China Cosco Shipping Ports, η διακίνηση στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθε τον Αύγουστο στις 419,6 χιλ. έναντι 465,2 χιλ. πέρσι, σημειώνοντας πτώση 9,8%.
Σε επίπεδο 8μηνου, η PCT διακίνησε 3,258 εκατ. «κουτιά», έναντι 3,493 πέρσι, σημειώνοντας πτώση 6,7%.
Συνολικά, στα 38 container terminal που διαθέτει συμμετοχή η Cosco Shipping Ports, τον Αύγουστο παρουσιάστηκε αύξηση 4,8% (αύξηση σημειώθηκε και τον Ιούλιο) και στο 8μηνο μείωση 2,1%, η οποία – μήνα με το μήνα – μετριάζεται.
Πάντως, το εντυπωσιακό είναι ότι τον Αύγουστο, αλλά και σε επίπεδο 8μηνου, άλλα container terminals έχουν πτώση και άλλα άνοδο. Για παράδειγμα, το Σουέζ και το Αμπού Ντάμπι εμφανίζουν αξιοσημείωτη άνοδο.
Φ. Φωτ.