Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, η οποία αποτελεί την μητρική εταιρεία της ΣΕΠ (PCT) που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του 2019, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ διακίνησαν πέρσι 5,16 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 17%.
Εάν σε αυτά προστεθούν τα 0,49 εκατ. του προβλήτα Ι του ΟΛΠ, τότε ο Πειραιάς διακίνησε 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, με αποτέλεσμα να αναρριχηθεί στην 1η θέση της Μεσογείου και στην 4η της Ευρώπης.
Σε επίπεδο κερδών, η ΣΕΠ απέφερε πέρσι 28,65 εκατ. δολάρια έναντι 23,83 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση 20,2%.
Εάν εξαιρεθεί η μέθοδος «New Lease Standard», τότε τα κέρδη ανήλθαν στα 33,9 εκατ. δολ., έναντι 23,83 εκατ. το 2018.
Αντίστοιχα, τα έσοδα της ΣΕΠ ανήλθαν στα 256,49 εκατ. δολ. έναντι 230,76 εκατ. το 2018, ήτοι αύξηση 11,1%.
Στην οικονομική έκθεση του 2019, αναφέρεται ότι η ετήσια απόδοση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά έφτασε, για πρώτη φορά, στο ιστορικό μέγεθος των 5 εκατομμυρίων TEU.
«Είναι ένα άνευ προηγουμένου άλμα στην ιστορία της ανάπτυξης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, γεγονός που υποδηλώνει ότι το λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα λαμβάνει την τιμή να καταστεί το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή της Μεσογείου.
Αυτό σημαίνει, επίσης, ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει κάνει ένα σταθερό βήμα για να είναι το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων πρώτης κατηγορίας στην Ευρώπη και στον κόσμο», επισημαίνεται.
Μάλιστα, στη συνέχεια υπογραμμίζεται ότι η Cosco Shipping Ports καταβάλει προσπάθειες για να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά ως σημαντικότατο κομμάτι της πρωτοβουλίας «Belt and Road».