Πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα του car terminal του ΟΛΠ αποτελεί η μη κατασκευή των δυο πενταώροφων parking, καθώς η εν λόγω προαιρετική επένδυση του master plan του Οργανισμού απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ.
Του Φώτη Φωτεινού
Συγκεκριμένα, η ΕΣΑΛ απέρριψε, κατά πλειοψηφία, την εν λόγω πρόσθετη επένδυση, καθώς, όπως αναφέρεται στα πρακτικά της συνεδρίασης που εξέτασε το master plan του ΟΛΠ, «η μελέτη είναι ανακόλουθη ως προς τα αριθμητικά μεγέθη της συνολικής δομημένης επιφάνειας των προτεινόμενων κτιρίων.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη σελίδα 7-52 του τεύχους του Σταδίου Β του Master Plan υπάρχει αναφορά σε συνολική επιφάνεια δόμησης 150.000 τ.μ., ενώ στον Πίνακα του Παραρτήματος 2, που περιλαμβάνει τους υφιστάμενους και προτεινόμενους Σ.Κ. και Σ.Δ, υπάρχει αναφορά σε δόμηση 121.000 τ.μ.», ενώ στη συνέχεια επισημαίνονται τα ακόλουθα:
«Επιπλέον συστήνεται ενδεχόμενος περιορισμός στο προβλεπόμενο ύψος των κατασκευών καθώς και η διαμόρφωση χώρου πρασίνου στην πλάκα οροφής των εν λόγω κτιρίων (φυτεμένο δώμα), για λόγους περιβαλλοντικούς και αισθητικούς (αποφυγή εκτεταμένων επιφανειών στάθμευσης οχημάτων)».
Στον αντίποδα, οι εκπρόσωποι της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και του υπουργείου Τουρισμού μειοψήφησαν, διατυπώνοντας την ακόλουθη άποψη:
«Η Π.Ε.02 γίνεται αποδεκτή υπό την προϋπόθεση της τήρησης έως το μέγιστο της υφιστάμενης επιτρεπόμενης δόμησης και διατήρηση του προτεινόμενου από τη μελέτη ύψους των 18μ. Συμφωνούν δε με τις συστάσεις περί διαμόρφωσης χώρων πρασίνου στην πλάκα οροφής».
Η απόρριψη της κατασκευής των δυο πενταώροφων parking, έκτασης 75.000m2 το καθένα, αποτελεί πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα του car terminal του ΟΛΠ, καθώς κεντρική επιδίωξη της Cosco είναι η ενίσχυση της διακίνησης αυτοκινήτων στον Πειραιά από μεγάλες αγορές, όπως η ασιατική και η παροχή προστιθέμενων αξιών, τις οποίες θα εξασφάλιζαν τα δυο parking.
Πλέον, μοναδική λύση για τον ΟΛΠ αποτελεί η επέκταση του χερσαίου τμήματος του car terminal.
Oι επιδόσεις του car terminal, στα 3,3 εκατ. τα κέρδη του 2018
Μετά από 3 χρόνια αύξησης διακίνησης με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, το 2018 η διακίνηση στους σταθμούς οχημάτων του ΟΛΠ παρέμεινε σχεδόν σταθερή.
Η συνολική διακίνηση το 2018 ανήρθε σε 429.170 οχήματα, έναντι 431.157 το 2017 καταγράφοντας οριακή μείωση 0,5%.
Το φορτίο για την εγχώρια αγορά κατέγραψε διψήφιο ρυθμό αύξησης κατά 17,5% (από 99.325 το 2017 σε 116.737), ενώ το φορτίο διαμετακόμισης μειώθηκε κατά 5,8% (312,433 μονάδες το 2018 έναντι 331.832).
Παρόλα αυτά, η εισαγωγή οχημάτων συνεχίζει να υπολείπεται σημαντικά από την διακίνηση του 2009, πριν την έλευση της χρηματοοικονομικής κρίσης που ανήρθε σε πάνω από 173 χιλ. οχήματα, γεγονός που υποδεικνύει περιθώριο για περαιτέρω θετικές προοπτικές.
Στον τομέα των μεταφορτώσεων, η διακίνηση ανήρθε σε 312.433 έναντι 331.832 μονάδες το 2017, επηρεαζόμενη από τη μείωση των πωλήσεων στην Τουρκία, λόγω της διολίσθησης της Τουρκικής λίρας.