Το «πράσινο φως» έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας σε μια από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του master plan του ΟΛΠ.
Του Φώτη Φωτεινού
Πρόκειται για την υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (car terminal) με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ, αρχικού προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ.
Το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση, προχωρά στην έγκριση υλοποίησης του έργου με τις εξής προϋποθέσεις:
α. Να τηρηθούν οι περιβαλλοντικοί όροι.
β. Να τηρηθούν τα αναφερόμενα στον «Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π. Α.Ε.)».
γ. Να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας κατά την εκτέλεση των εργασιών, ώστε να μην προκύψει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος στους χερσαίους και θαλάσσιους χώρους.
δ. Να μη διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία του λιμένα από τα εκτελούμενα έργα.
ε. Να μη γίνει περαιτέρω επέμβαση και κάθε μορφή κατασκευής στην ευρύτερη περιοχή, χωρίς να υπάρχουν οι νόμιμες άδειες και εγκρίσεις.
στ. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δύναται να προκύψουν κατά την εκτέλεση του έργου σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκομένους φορείς.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, οι υποχρεωτικές επενδύσεις της εταιρείας ανέρχονται σε, κόστος αναφοράς, ποσού 293,8 εκατ. και οι επιπρόσθετες οικιοθελείς επενδύσεις ανέρχονται σε, κόστος αναφοράς, 167,0 εκατ.
Έως το τέλος του 2020, το σωρευτικό συμβασιοποιημένο ποσό των ως άνω επενδύσεων, όπως υποστηρίζει ο ΟΛΠ, ανερχόταν σε 211,6 εκατ. ή 87,4% του κόστους αναφοράς.
Σωρευτικά (από ενάρξεως υλοποίησης εκάστου έργου) έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις, συμβατικού αντικειμένου 83,0 εκατ. που αφορούν ολοκληρωμένα έργα ποσού 59,3 εκατ., έργα υπό εκτέλεση ποσού 18,6 εκατ., καθώς και προκαταβολές ποσού 5,1 εκατ.
Επιπλέον των παραπάνω, ο ΟΛΠ έχει ολοκληρώσει και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις συντήρησης και επισκευής λιμενικών και κτιριακών εγκαταστάσεων 5,0 εκατ.