Μετά τα λιμάνια της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου, σε ιδιώτες οδηγείται το λιμάνι του Λαυρίου, με τη διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το λιμάνι του Λαυρίου ή αλλιώς, η ΟΛΛ Α.Ε. έχει μέχρι το 2062 το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του λιμένα Λαυρίου, μέσω σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το ελληνικό δημόσιο, με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της.
Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΛ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες επιβατών, διακίνησης και αποθήκευσης συμβατικών φορτίων, εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.
Το 2023, το λιμάνι του Λαυρίου σημείωσε έσοδα 6,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε σχέση με το 2022.
Σύμφωνα με αναλυτές της ακτοπλοϊκής αγοράς, το λιμάνι του Λαυρίου έχει ως «δυνατά χαρτιά» την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
Άλλωστε, αρκετές φορές έχει τεθεί στο προσκήνιο η πρόταση για μεταφορά ακτοπλοϊκών γραμμών από τον Πειραιά στο Λαύριο.
Επίσης, μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης έχει η δραστηριότητα των σκαφών αναψυχής και της κρουαζιέρας.
Αναμφισβήτητα, πλεονέκτημα του Λαυρίου αποτελεί η κοντινή απόσταση με το αεροδρόμιο της Αθήνας και μειονέκτημα η μη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τον Προαστιακό.
Όπως όλα δείχνουν, αύριο το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα δώσει το «πράσινο φως» για να εκκινήσει ο διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού ποσοστού του λιμένος (παλαιότερα, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ είχαν υποστηρίξει ότι θα διατεθεί το 67%).
Θα ενδιαφερθούν ακτοπλοϊκές εταιρείες, εταιρείες κρουαζιέρας ή σκαφών αναψυχής; Το επόμενο διάστημα θα δοθούν οι απαντήσεις.