Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης μπορεί να λυθεί πραγματικά, αν αρχίσει να υλοποιείται η πρώτη φάση του έργου επέκτασης του προσήνεμου μώλου, για να μπορούν να πραγματοποιούν ελιγμούς για να δέσουν πλοία μεγαλύτερου μήκους, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.
Πρόσθεταν ότι το πρόβλημα δεν είναι τα βάθη του λιμανιού που δυσκολεύουν την προσέγγιση πλοίου, αλλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, καθώς μεγάλα πλοία δεν έχουν εύκολα τη δυνατότητα βάση του μήκους τους να πραγματοποιούν δίαυλο ελιγμών, ειδικά όταν στο νησί επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες.
Το πρόβλημα αυτό αντιμετώπισε και το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο AZORES EXPRESS, κατά την διάρκεια των τελευταίων ημερών, το οποίο έμφορτο με επιβάτες και οχήματα και με ανέμους έντασης 7-8 μποφόρ δεν κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι αφού η κατάσταση εκτιμήθηκε ιδιαίτερα επικίνδυνη από τον καπετάνιο.
Το λιμάνι της Καμαριώτισσας βρίσκεται στο Βορειοδυτικό άκρο του νησιού και απέχει 29 ν.μ. από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Ο λιμένας είναι τεχνητός και προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 160 μέτρα περίπου, με βάθη στον άξονά τα 6,50μ και είναι στραμμένη προς τα ΝΔ.
To Πλαίσιο Εργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) για το λιμάνι της Καμαριώτισσας, ξεκίνησε το 2016 να εκπονείται και μετά από διαγωνισμό το ανέλαβε ιδιωτική εταιρεία το οποίο ολοκλήρωσε.
Το 2018 έγιναν βελτιώσεις τροποποιήσεις και το Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε σε όλους τους φορείς του νησιού με έργα της τάξεως των 28 εκατ.ευρώ.
Στάλθηκε προς έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ΕΣΑΛ στο υπουργείο Ναυτιλίας από το Νοέμβριο του 2018.
Τα βασικότερα που περιγράφονται μέσα σε αυτό είναι η λύση που δίνεται στο πρόβλημα των αυθαιρεσιών που υπάρχουν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού ενώ υπάρχουν μελέτες τυπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, κυματική, παράκτια, προστασίας ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κ.α
Η επέκταση του λιμανιού προβλέπει και νέες εκβαθύνσεις εμπορικό σταθμό αλλά και κρηπίδωμα για κρουαζιέρες.
Το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να οριστικοποιηθούν οι μελέτες εφαρμογής, ενώ τα πρώτα τρία εκατομμύρια έχουν ήδη εγκριθεί από το Γενική Γραμματεία ( ΥΠΟΜΕΔΥ) του υπ. Μεταφορών.
Ανάλογη μελέτη υπάρχει και για το άλλο λιμάνι της Σαμοθράκης, των Θέρμων, που κλείνει κάθε φορά από προσχώσεις και επιχωματώσεις που γίνονται.
Το αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της νήσου Σαμοθράκης, σε απόσταση 15 χλμ ανατολικά του οικισμού Καμαριώτισσα.
Ο λιμένας είναι τεχνητός και κατασκευάστηκε στη θέση όπου προϋπήρχε από την δεκαετία του 1950 ένας μικρός προβολικός μώλος.
Προστατεύεται από προσήνεμο και υπήνεμο λιμενοβραχίονα, η δε είσοδος που σχηματίζεται έχει άνοιγμα 50 μέτρα περίπου και είναι στραμμένη προς τα δυτικά.
Στο μεταξύ στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι στη γραμμή Αλεξανδρούπολης Σαμοθράκης θα πρέπει να βρίσκονται περισσότερες από μία ακτοπλοϊκές εταιρείες και στη σύμβαση να υπάρχει ρήτρα ότι σε περίπτωση βλάβη του πλοίου, η ίδια εταιρεία να μεριμνά για την αντικατάστασή του με άλλο πλοίο.
Η σύμβαση των δρομολογίων της εταιρείας με το υπουργείο Ναυτιλίας για τα πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», για τη χειμερινή περίοδο, είναι επιδοτούμενη, δεκαετής διάρκειας και λήγει στις 31/10/2019.