Δύσκολη χρονιά είναι η φετινή για την ΣΕΠ / PCT, που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, στο διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος διακινήθηκαν, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, 2,144 εκατ. containers, σημειώνοντας πτώση 9,6%.
Αντίστοιχα, τον Ιούνιο διακινήθηκαν 0,357 εκατ. containers, σημειώνοντας πτώση 9,7%.
Η πτώση της διακίνησης containers στο λιμάνι του Πειραιά αποδίδεται, σύμφωνα με στελέχη των εμπορευματικών μεταφορών, κυρίως στα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας στην Κίνα και στα προβλήματα στη χωρητικότητα από τα «άδεια» εμπορευματοκιβώτια.
Για αναλυτικά στοιχεία: 1H 2022 COSCO.
Στην 5η θέση της Ευρώπης ο Πειραιάς
Σημειώνεται ότι ο Πειραιάς είναι σήμερα το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και το τρίτο μεγαλύτερο στη Μεσόγειο μετά τη Βαλένθια και την Ταγγέρη (Tangier-Med).
Η ανάπτυξη του Πειραιά σταμάτησε τα τελευταία χρόνια, με ετήσια πτώση 2,2% το 2021 και 3,8% το 2020. Ο Πειραιάς έχασε πέρσι την 4η θέση της Ευρώπης στην κατάταξη από τη Βαλένθια, αν και η διαφορά στα TEUs ήταν μικρή.