Περίπου 900 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων με πάνω από 1,5 εκατομμύριο επιβάτες αναμένονται εφέτος στη Μύκονο, έναντι 768 προσεγγίσεων με 1.290.000 επιβάτες του 2024.
Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας μιλώντας στο 2ο Orancon Travel Forum 2025.
Ο κ. Μέγας επισήμανε ότι οι νέες αφίξεις της εφετινής χρονιάς θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την τοπική οικονομία παρέχοντας ταυτόχρονα μια πιο ομαλή και άνετη εμπειρία για τους επισκέπτες χωρίς επιβάρυνση των κατοίκων και των άλλων επισκεπτών του νησιού, χάρη στο berth allocation system βάσει του οποίου θα υπάρχει ομαλή κατανομή των αφίξεων ανά ημέρα, χωρίς να παρατηρούνται φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης πλοίων και επιβατών.
Επισήμανε δε, ότι είναι μύθος ο ισχυρισμός ότι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων δεν ξοδεύουν χρήματα στη διάρκεια της περιήγησής τους στους τόπους που αποβιβάζονται και επικαλέστηκε έρευνα της CLIA σύμφωνα με την οποία η μέση δαπάνη ανά επιβάτη ανέρχεται σε 124 ευρώ.
Και πρόσθεσε: «Για μας στο Λιμενικό Ταμείο αποτελεί προτεραιότητα η ορθολογική προσέγγιση των πλοίων, η ασφάλεια των λιμένων μας , οι λιμενικές υποδομές και η ομαλή λειτουργίας τους. Παράλληλα, οι ενισχυμένες υποδομές για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών αποτελούν διαρκή προτεραιότητα για το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου. Για το λόγο αυτό συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την αναγκαιότητα για ισορροπημένη και όχι 60πλάσια αύξηση των τελών επιβατών, μαζί με τον προγραμματισμό νέων επεμβάσεων που θα βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία των επιβατών μας».
Και ο κ. Μέγας κατέληξε: «Το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου επενδύει σε στοχευμένα έργα υποδομών και συνεργασίες που όχι μόνο αποσυμφορούν τον λιμένα, αλλά αναβαθμίζουν τη συνολική λειτουργικότητα και αισθητική του χώρου».
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου συμμετείχε στη συνέχεια σε πάνελ με θέμα το μέλλον της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και τόνισε ότι, πέρα από την τόνωση της τοπικής οικονομίας, η γνωριμία ενός επιβάτη κρουαζιέρας με τον τόπο, με την ιστορία, τον πολιτισμό και τη κουλτούρα του, μπορεί επίσης να τον προσελκύσει να τον επισκεφτεί σε δεύτερο χρόνο ως επισκέπτη για διακοπές, με πολλαπλά οφέλη, όπως είναι φυσικό.
«Συνεπώς –πρόσθεσε– σε αυτή την περίπτωση, η κρουαζιέρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια σημαντική ευκαιρία για μια τουριστική περιοχή, αφού δίνει τη δυνατότητα να την γνωρίσει ο επισκέπτης μόνος του και από κοντά».
Ειδική έμφαση έδωσε ο κ. Μέγας στα θέματα εξυπηρέτησης και ασφάλειας και τόνισε ότι στη Μύκονο υπάρχουν 6 σημεία εισόδου ISPS, τρία στο παλιό και τρία στο νέο λιμάνι της Μυκόνου, πράγμα που αποτρέπει τον συνωστισμό.
«Όταν λοιπόν πέρυσι είχαμε 8 ταυτόχρονες αφίξεις με 18.000 επιβάτες να αποβιβάζονται την ίδια ώρα, αντιλαμβάνεστε την επιβάρυνση που δέχεται το Λιμενικό Ταμείο. Ευτυχώς, όμως, έχουμε λέμβους σύγχρονης τεχνολογίας και υπεραρκετά λεωφορεία να βοηθήσουν τον κόσμο και γι’ αυτό δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα σε ότι αφορά τις μετακινήσεις.
Τη φετινή χρονιά μάλιστα χάρη στο berth allocation System θα υπάρξει ακόμα καλύτερος ορθολογισμός ως προς τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων και θα έχουμε πλέον κάποιες ημέρες 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα και αυτό θα συμβάλει ακόμα περισσότερο στην εικόνα υποδοχής και εξυπηρέτησης του κόσμου.
Ειδικά για τον τομέα της ασφάλειας, έχουμε προσλάβει 26 άτομα security που καλύπτουν τις ανάγκες ανάλογα με τις αφίξεις και μαζί με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα ελέγχου θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει θέμα ασφάλειας για την οποία δαπανούμε πάνω από 2 εκατ. ευρώ το χρόνο. Αυτό θεωρούμε ότι έχουμε χρέος να κάνουμε και αυτό κάνει κάθε τουριστικός προορισμός για να αναδείξει και να διατηρήσει την καλή του φήμη».