Ευρεία ενημερωτική εκστρατεία για το master plan πρόκειται να πραγματοποιήσει ο ΟΛΠ. Ο Οργανισμός πρόκειται να αναδείξει στο ευρύ κοινό, όχι μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του master plan, αλλά κυρίως τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα, τα οποία, όπως υποστηρίζουν στελέχη του ΟΛΠ, έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα.
Του Φώτη Φωτεινού
Το master plan του Οργανισμού παρουσιάστηκε στις αρχές του 2018 και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται οι υποχρεωτικές επενδύσεις του καλείται να υλοποιήσει η Cosco, έπειτα από την απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού του ΟΛΠ και σειρά προαιρετικών.
Εάν και η δημόσια διαβούλευση έχει ολοκληρωθεί εδώ και μήνες, εντούτοις το master plan δεν έχει εγκριθεί.
Σε αυτό το σημείο, εκφράζονται ποικίλες απόψεις, σχετικά με τις αιτίες της καθυστέρησης. Οι Κινέζοι μέτοχοι του ΟΛΠ μιλούν για κωλυσιεργία του ελληνικού δημοσίου, το ελληνικό δημόσιο για ελλιπές φάκελο.
Την εξέλιξη του master plan παρακολουθούν και οι γειτονικοί δήμοι, όπως του Πειραιά και του Περάματος, οι οποίοι διατηρούν ενστάσεις για διάφορες επενδύσεις, όπως το εμπορικό κέντρο και τα ξενοδοχεία που προβλέπει το master plan.
«Η Ελλάδα και ο Πειραιάς ‘‘διψούν’’ για επενδύσεις και για νέες θέσεις εργασίας. Είναι προς το συμφέρον όλων να εξευρεθεί η χρυσή τομή και το λιμάνι του Πειραιά να αναπτύξει έναν πολυποίκιλο ρόλο με προφανή οφέλη στην τοπική οικονομία και κοινωνία», υποστηρίζουν ναυτιλιακοί αναλυτές.
Oι επενδύσεις του master plan
Το master plan προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις, ύψους 293,8 εκατ., με ορίζοντα υλοποίησης το 2021 και προαιρετικές, ύψους 172 εκατ., με στόχο να την μετατροπή του Πειραιά σε μεταφορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις είναι οι ακόλουθες:
-Επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη,
-Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας,
-Υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ,
-Bυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα,
-Κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
-Επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων,
-Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
-Προμήθεια νέου εξοπλισμού,
-Βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του λιμένα.
Στις προαιρετικές συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες:
-Ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ,
-Κατασκευή δύο πολυώροφων κηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, συνολικής έκτασης 150.000 τετραγωνικών μέτρων,
-Αγορά οικολογικών λεωφορείων που θα κυκλοφορούν εσωτερικά του λιμανιού εξυπηρετώντας εργαζόμενους και επιβατικό κοινό,
-Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού,
-Κατασκευή, σε πρώτη φάση, δύο 5άστερων ξενοδοχείων. Το ένα στο «Παλατάκι», εκεί όπου δεσπόζει το λιοντάρι – περιοχή Πόρτο Λεόνε. Το άλλο, θα ανεγερθεί στη «Παγόδα».