Οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις που εκτελούνται εντός της λιμενικής ζώνης του Πειραιά θα υπάγονται πλέον σε fast track διαδικασία έγκρισης των τεχνικών μελετών των έργων, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο έως σήμερα εγκρίνονταν μόνον οι υποχρεωτικές επενδύσεις.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της σχετικής τροπολογίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, «Η προτεινόμενη ρύθμιση έχει ως σκοπό την υπαγωγή των μη υποχρεωτικών επενδύσεων που εκτελούνται εντός της λιμενικής ζώνης του λιμένα Πειραιά, στη τάχιστη (fast track) διαδικασία έγκρισης των τεχνικών μελετών των έργων, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο έως σήμερα εγκρίνονταν μόνον οι υποχρεωτικές επενδύσεις.
Συγκεκριμένα, το ελληνικό δημόσιο και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) θα έχουν τη δυνατότητα υλοποίησης των έργων που αναλαμβάνουν εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα με βάση τον χρονικό προγραμματισμό τους, καθώς η προτεινόμενη διαδικασία αδειοδότησης ταυτίζεται με αυτή που ακολουθείται μέχρι σήμερα για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων».
Άρθρο 6
Λιμενικά έργα – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 9 του ν. 4404/2016
Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του ν. 4404/2016 (Α’ 126), α) τροποποιείται το πρώτο εδάφιο, αα) με εξειδίκευση των έργων σε κατηγορίες υποχρεωτικών και μη υποχρεωτικών επενδύσεων, που αναλαμβάνει η εταιρεία «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» και τα οποία περιλαμβάνονται στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένα», αβ) με την προσθήκη του ελληνικού Δημοσίου, όταν εκτελεί το ίδιο αντίστοιχα έργα, β) προστίθενται τέταρτο, πέμπτο και έκτο εδάφιο και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Οι οριστικές μελέτες σχετικά έργα υποχρεωτικών και μη υποχρεωτικών επενδύσεων που αναλαμβάνονται από «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.» για λογαριασμό της ή από το ελληνικό Δημόσιο και περιλαμβάνονται στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένα» (Master Plan), όπως εγκεκριμένο ισχύει, λαμβάνουν τη διοικητική έγκριση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής.
Για τους σκοπούς της παρούσας παραγράφου 3, οριστική μελέτη που υποβάλλεται στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής τεκμαίρεται ότι συνοδεύεται από πλήρη φάκελο δικαιολογητικών τεκμηρίωσης, εφόσον υποβάλλεται μαζί ενυπόγραφη δήλωση του Ανεξάρτητου Μηχανικού, όπως αυτός ορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης, με την οποία και βεβαιώνεται ότι η μελέτη έχει ελεγχθεί από Ανεξάρτητο Μηχανικό, πληροί τις προδιαγραφές των άρθρων 7.6 και 7.7 της Σύμβασης Παραχώρησης και ο συνοδευτικός φάκελος είναι πλήρης.
Η λόγω έγκριση τεκμαίρεται ότι έχει χορηγηθεί εντός ενενήντα (90) ημερών από ημερομηνία υποβολής της οριστικής μελέτης, συνοδευόμενης από πλήρη φάκελο δικαιολογητικών τεκμηρίωσης.
Στην ως άνω διαδικασία υπόκεινται και οποιεσδήποτε τροποποιήσεις των εγκεκριμένων οριστικών μελετών των ως άνω έργων, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες από τον Ο.Λ.Π., εντός της αντίστοιχης επενδυτικής περιόδου. Ειδικά σε ό,τι αφορά στις τροποποιήσεις των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που υλοποιεί Ο.Λ.Π., αυτές επιτρέπονται μόνο εφόσον:
(α) μειώνεται το αρχικό συμβατικό αντικείμενο του έργου,
(β) δεν τροποποιούνται ουσιωδώς τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου και
(γ) δεν προκαλείται καθυστέρηση στην προγραμματισμένη συμβατική ολοκλήρωση του κατασκευαστικού έργου.
Όλες οι τροποποιήσεις των εγκεκριμένων οριστικών μελετών των Υποχρεωτικών Επενδύσεων κατά διάρκεια του κατασκευαστικού έργου λαμβάνουν την έγκριση του Ανεξάρτητου Μηχανικού, καταγράφονται στη λίστα τροποποιήσεων εγκεκριμένης οριστικής μελέτης όπως συντάσσεται από κοινού και συνυπογράφεται από τον Ο.Λ.Π. και τον Ανεξάρτητο Μηχανικό πριν τη διενέργεια της προσωρινής παραλαβής του έργου και διαβιβάζονται για ενημέρωση της Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής μετά το πέρας της Προσωρινής Παραλαβής του Έργου».