Επιτυχημένες συμφωνίες κλείνουν ναυπηγεία επισκευής πλοίων που συμμετέχουν στη φετινή έκθεση των Ποσειδωνίων, τον κορυφαίο διεθνή θεσμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ναυπηγεία από την Τουρκία και την Πορτογαλία έκλεισαν επιχειρηματικές συμφωνίες από τις πρώτες κιόλας ημέρες της έκθεσης, η οποία προσελκύει κάθε δύο χρόνια την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα στην Ελλάδα, τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως.
«Κλείσαμε τρεις σημαντικές συμφωνίες μέσα στις πρώτες δύο ημέρες διεξαγωγής των Ποσειδωνίων. Οι δύο από αυτές αφορούν σε έργα επισκευής ενός πετρελαιοφόρου και ενός πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και η τρίτη αφορά σε ένα σημαντικό έργο μετατροπής ενός πλοίου τύπου ROPAX, ιταλικής ιδιοκτησίας», δήλωσε η κα Nedime Ozoglu, Marketing Manager, Repair Division Marketing & Estimating της Besiktas Shipyard.
«Τα Ποσειδώνια μας έφεραν νέους πελάτες και είναι η μεγαλύτερη εκδήλωση στην οποία συμμετέχουμε. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν το 80 τοις εκατό της πελατείας μας, τόσο λόγω της γειτνίασης των δύο χωρών όσο και της σημαντικής αύξησης της τεχνογνωσίας και του αριθμού καταρτισμένων στελεχών στα ναυπηγεία της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε.
«Το 2015 αναλάβαμε και ολοκληρώσαμε την επισκευή πολλών ελληνικών πλοίων. Δεδομένου ότι η ελληνική αγορά έχει προτεραιότητα για εμάς, φροντίζουμε ώστε τόσο οι τιμές μας όσο και η ποιότητα που προσφέρουμε να είναι ανταγωνιστικά».
Την ίδια επιτυχία είχαν τόσο η εταιρεία Lisnave από την Πορτογαλία όσο και η Gemak από την Τουρκία, οι οποίες έκλεισαν συμφωνίες για επισκευές με πλοιοκτήτες από τις πρώτες κιόλας ημέρες των Ποσειδωνίων 2016. Ο κ. Άλεξ Σκαραμαγκάς της Resolute Marine Services, αποκλειστικός αντιπρόσωπος των δύο παραπάνω ναυπηγείων στην Ελλάδα, δήλωσε:
«Καταφέραμε να κλείσουμε κάποιες επιχειρηματικές συμφωνίες αυτή την εβδομάδα, που αφορούν κυρίως σε μικρά ή μεγαλύτερα έργα επισκευών. Το γεγονός αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν, με μια υποτονική αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων και την πολυετή κυριαρχία της Κίνας στον τομέα μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου».
Όσον αφορά τις τρέχουσες και τις μελλοντικές προοπτικές, ο κ. Σκαραμαγκάς εκτιμά ότι θα υπάρξει βελτίωση στον τομέα των επισκευών: «Πολλοί δεξαμενισμοί συσσωρεύτηκαν το 2015 ώστε να μετατεθεί αργότερα η εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης έρματος (Ballast Water Management Systems), με συνέπεια να υπάρξει ένα κενό στις εργασίες το πρώτο εξάμηνο του 2016. Ωστόσο, διατηρούμε την αισιοδοξία μας διότι η ναυτιλία είναι μια “κυκλική” βιομηχανία και, ιδίως στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η άποψη που επικρατεί είναι ότι θα υπάρξει βελτίωση».
Την ίδια άποψη συμμερίζεται η κα Ozoglu, η οποία θεωρεί ότι οι προσδοκίες για το 2016 θα διαψευστούν ευχάριστα όσον αφορά τον τομέα επισκευής πλοίων στην Τουρκία. «Το 2015 ολοκληρώσαμε την επισκευή πολλών ελληνικών πλοίων, αλλά την 1η Ιανουαρίου 2016 είδαμε την αγορά να πέφτει ξαφνικά και την επισκευαστική δραστηριότητα να ανακόπτεται λόγω των εξελίξεων που υπήρξαν σχετικά με τον κανονισμό για τη διαχείριση έρματος.
Οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να πάρουν την παράταση που ήθελαν, οπότε όλοι τώρα βρίσκονται σε φάση αναμονής. Παρ’ όλα αυτά, πολλοί πελάτες με τους οποίους έχουμε μιλήσει στα Ποσειδώνια αυτή την εβδομάδα συμμερίζονται την άποψη ότι η αγορά βελτιώνεται οριακά. Αν και το 2016 συνολικά δεν θα είναι καλύτερη χρονιά από την περσινή, αναμένουμε να είναι σαφώς καλύτερη από ό,τι προέβλεπαν αρχικά οι αγορές», πρόσθεσε η κα Ozoglu.
Συνολικά δέκα τουρκικά ναυπηγεία συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2016 και όλα αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό από τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Ουκρανία σε επίπεδο τιμής. Τα δυτικοευρωπαϊκά ναυπηγεία όμως, λόγω των διαφορετικών δομών κόστους και των συνθηκών αγοράς, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές της Τουρκίας.
«Η εταιρία Lisnave παρέχει εξαιρετικές υπηρεσίες καθώς έχει τη δυνατότητα επισκευής έξι πλοίων ταυτόχρονα στη δεξαμενή του ναυπηγείου, ωστόσο δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία με εκείνα της Κίνας ή ακόμη και της Τουρκίας, που μπορούν να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικές τιμές», σημείωσε ο κ. Σκαραμαγκάς, η εταιρεία του οποίου εκπροσωπεί και μικρότερα ναυπηγεία στη Σενεγάλη, που μπορούν να επισκευάσουν πλοία τύπου Panama Size, στο Μπαχρέιν, και ένα ακόμα πορτογαλικό ναυπηγείο που στεγάζεται στις όχθες του ποταμού Τάγη.
«Τα Ποσειδώνια είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός για εμάς, όχι μόνο διότι μπορούμε να κλείσουμε συμφωνίες κατά τη διάρκεια της έκθεσης αλλά και διότι η αγορά αναμένει την παρουσία μας σε αυτήν. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για εμάς να συναντηθούμε με πελάτες που επισκέπτονται την έκθεση και προσφέρει καταπληκτικές ευκαιρίες δικτύωσης μέσα από διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις», πρόσθεσε ο κ. Σκαραμαγκάς.
Η κα Ozoglu συμφωνεί λέγοντας ότι κανείς δεν πρέπει να λείπει από τα Ποσειδώνια: «Ερχόμαστε στα Ποσειδώνια από το 2010 και αυτή είναι η τρίτη μας συμμετοχή. Θα συμμετέχουμε οπωσδήποτε και το 2018, καθώς η εκδήλωση αυτή είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία μας. Η προσέλκυση νέων πελατών είναι σημαντικό πλεονέκτημα αλλά και η συναναστροφή με φίλους και πελάτες μας είναι το κλειδί για την εδραίωση των επαγγελματικών σχέσεων».
Πάνω από 200 ναυπηγεία και επιχειρήσεις επισκευών από όλο τον κόσμο συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2016 τα οποία ολοκληρώνονται αύριο. Για άλλη μια φορά, ο τομέας εκπροσωπήθηκε δυναμικά από τα μεγάλα ναυπηγικά κράτη, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα.