Σημαντικές νομοθετικές εξελίξεις επέρχονται στην ακτοπλοΐα το 2017, σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ.
Όπως ανέφεραν στελέχη του, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, το 2017 θα σημειωθούν εξελίξεις, σε ότι αφορά στο νομοθετικό πλαίσιο.
Ήδη έχουν καταρτιστεί τρεις Επιτροπές. Η πρώτη αφορά στην εξέταση συντονισμού των θαλάσσιων και των αεροπορικών συγκοινωνιών, η δεύτερη στην αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και κυρίως του Ν. 2932/01 και η τρίτη στην αναμόρφωση του ΠΔ 120/1997 (ΗΣΚΘΕΕΑ) και ΠΔ 229/1995 (Ναυτικοί Πράκτορες).
Στις συναντήσεις με την ηγεσία του ΥΝΑ, ο ΣΕΕΝ πρότεινε οι αλλαγές να βασιστούν στις παρακάτω αρχές:
-Στη μείωση του λειτουργικού κόστους,
-Στην αποποινικοποίηση του κλάδου,
-Στην περαιτέρω απελευθέρωση των υπηρεσιών με πρότυπο τις γραμμές Αδριατικής (κατάργηση του ΠΔ 177/74 συνθέσεις πλοίων),
-Στην απαλλαγή των Εταιρειών μας από την επιβολή υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (πχ υποχρεωτικές εκπτώσεις ),
-Στην παροχή ευελιξίας στη διαχείριση των δρομολογίων,
-Στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
«Θα επιδιώξουμε την ανάθεση των υποχρεώσεων δρομολόγησης στις Εταιρείες, αντί στα πλοία, γεγονός το οποίο θα επηρεάσει όλη τη δομή του 2932/01.
Επίσης θα συζητηθούν θέματα που αφορούν στα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας, στην εξυπηρέτηση των νησιών με ανταποκρίσεις όπου είναι δυνατόν και στη λειτουργία του ΣΑΣ.
Το ενδεχόμενο εξυπηρέτησης νησιών με ανταποκρίσεις δεν είναι δυνατόν να αποτελέσει ένα γενικό κανόνα.
Το θέμα πρέπει να μελετηθεί πολύ σοβαρά ξεχωριστά για κάθε προορισμό και ομάδα νησιών με γνώμονα την μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων
Άλλο θέμα το οποίο θα μας απασχολήσει το 2017 είναι το σχέδιο Νόμου «Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας ΥΝΑΝΠ κτλ. Οι θέσεις του Συνδέσμου μας έχουν ήδη αναρτηθεί στη Διαύγεια.
Συγκεκριμένα δεν συμφωνούμε με τις προγραμματικές συμβάσεις διότι ουσιαστικά δίνουν τη δυνατότητα στον Υπουργού να παρακάμψει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και να συνάπτει συμβάσεις με Δήμους κλπ.
Επίσης διαφωνούμε με τα «μέτρα διασφάλισης» της εξόφλησης των αποδοχών των ναυτικών τα οποία θεωρούμε ανεφάρμοστα ενώ ήδη ισχύουν και εφαρμόζονται πλέον αποτελεσματικά μέτρα όπως η επίσχεση εργασίας ή η απαγόρευση απόπλου από το ΝΑΤ κτλ.
Τέλος σε ότι αφορά στα δικαιώματα των επιβατών διαφωνούμε με τις αποζημιώσεις ή άλλες υποχρεώσεις οι οποίες επιβάλλονται σε περίπτωση ανωτέρας βίας και κακών καιρικών συνθηκών», αναφέρει ο ΣΕΕΝ.