Στα πρότυπα του Σαουθάμπτον πρόκειται να κατασκευαστεί το νέο car terminal του ΟΛΠ. Η Cosco, πέρα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον σταθμό αυτοκινήτων του ΟΛΠ.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικότερα, η ζήτηση για υπηρεσίες διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρειο Αφρική μπορούν να καταστήσουν τον Πειραιά hub της ευρύτερης περιοχής.
Μάλιστα, υπάρχει μεγάλο περιθώριο αξιοποίησης της σύνδεσης με το εθνικό και κατ’ επέκταση με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, που διευρύνει σημαντικά την ενδοχώρα (hinterland) του Πειραιά, παρέχοντας πρόσβαση σε νέες αγορές.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, «επειδή η σύμβαση πώλησης του ΟΛΠ, για κάποιο χρονικό διάστημα, δεσμεύει την Cosco να μην προχωρήσει σε αυξήσεις τιμολογίων, η κινεζική εταιρεία θα κινηθεί στην παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας».
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, η Cosco φιλοδοξεί να κατασκευάσει το νέο car terminal του ΟΛΠ, στα πρότυπα του Σαουθάμπτον.
Πρόκειται να κατασκευαστούν δυο πενταώροφα πάρκινγκ, αλλά και σειρά βελτιωτικών έργων, ενώ θα ανοίξει το «χαρτοφυλάκιο» των υπηρεσιών, όπως long term parking και υπηρεσίες πολυτελών αυτοκινήτων.
Επίσης, θα υλοποιηθούν σύγχρονες διαγραμμίσεις και θα τοποθετηθούν συστήματα ηλεκτρονικής διαχείρισης, με δεδομένο ότι στον κατάλογο των πελατών του λιμανιού περιλαμβάνονται οι περισσότερες από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Υπενθυμίζεται ότι, το car terminal του ΟΛΠ, παρουσίασε κέρδη 1 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του έτους, με έσοδα 5,63 εκατ.