Νέες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ έχει προγραμματίσει, για τα έτη 2023 – 2024, στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά, η PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), ενώ εκκρεμεί σχετική έγκριση για πρόσθετες ύψους 20 εκατ. ευρώ από τον ΟΛΠ.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με τον Zhang Anming, Managing Director της PCT, οι επενδύσεις αυτές επικεντρώνονται στο κομμάτι της ασφάλειας στον χώρο εργασίας, καθώς και στην αναβάθμιση εγκαταστάσεων, υποδομών και εξοπλισμού.
Αναλυτικότερα, τα 18 εκατ. ευρώ διατίθενται για την αναβάθμιση υποδομών του προβλήτα ΙΙ, με σκοπό την αύξηση δυναμικότητας λιμένα και τη βελτίωση ποιότητας στοίβαξης.
Ακόμη, 13 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για νέες κτιριακές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν τη δημιουργία “Υποσταθμού Υψηλής Τάσης”, καθώς και νεόδμητες κτιριακές εγκαταστάσεις που προβλέπεται να στεγάσουν μετόχους της PCT.
Επιπλέον, 2 εκατ. ευρώ αφορούν υποδομές και εξοπλισμό, με σκοπό για τη μείωση του κινδύνου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.
Επιπλέον, μηχανολογικοί εξοπλισμοί που αποσκοπούν στην αναβάθμιση λειτουργίας και δυναμικότητας του σταθμού ανέρχονται στα 10 εκατ ευρώ.
Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Anming κατά τη διάρκεια ειδικής τελετής για την υποδοχή του OOCL PIRAEUS στο λιμάνι του Πειραιά, «με συνολικές επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ, η ετήσια ικανότητα διακίνησης για το λιμάνι του Πειραιά έχει αυξηθεί από 1,6 εκατ., σε 6,2 εκατ. TEU για την PCT και σε 7,2 εκατ. TEU συνολικά για τον ΟΛΠ».
Όπως είπε, «αυτή η συνεχής άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) στην κορυφή των λιμανιών της Μεσογείου και στους 4 σημαντικότερους κόμβους θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη».
Κατά τον Managing Director της PCT, η ΣΕΠ κατάφερε «να τοποθετήσει τον Πειραιά στον χάρτη των παγκόσμιων εμπορευματικών μεταφορών», καθώς «η παρουσία του OOCL PIRAEUS, εδώ, σηματοδοτεί το γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί κρίσιμο «κρίκο» του νέου εμπορικού δρόμου που συνδέει την Άπω Ανατολή με την Ευρώπη και την Αφρική».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 2022, ο όγκος της OOCL στο λιμάνι του Πειραιά ξεπέρασε τα 250.000 TEU, σημειώνοντας αύξηση 400% σε σχέση με το 2017, όταν η OOCL εντάχθηκε στην οικογένεια του ομίλου COSCO SHIPPING.
Μελλοντικά, η PCT σκοπεύει, όχι μόνο να διατηρήσει την ηγετική θέση του λιμανιού του Πειραιά στον κλάδο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, αλλά και να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε πύλη εισαγωγών – εξαγωγών στην Ευρώπη, καθώς και σε κέντρο logistics της ευρύτερης περιοχής.