Στα 14,33 έτη ανέρχεται η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου, στα 11,74 έτη του ελληνόκτητου, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΕ.
Η μέση ηλικία του στόλου υπό ελληνική σημαία είναι τα 14,33 έτη και του ελληνόκτητου στόλου τα 11,74 έτη, ενώ η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου είναι 15,2 έτη.
Η Ελλάδα παραμένει στoν Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers) του UN IMO, καθώς και στoν Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU).
Ο ελληνικός στόλος είναι ένας από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως, με μόλις 0,43% (με βάση τον αριθμό πλοίων) ή το 0,11% (με βάση τη χωρητικότητα) να έχει εμπλακεί σε ναυτικά ατυχήματα.
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει – σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αύξηση περίπου 6,63%.
Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018.
Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η ελληνική σημαία να κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς. Στην πρώτη θέση είναι ο Παναμάς και ακολουθούν τα νησιά Μάρσαλ, η Λιβερία, το Χόνγκ Κόνγκ (Κίνα), η Σιγκαπούρη και η Μάλτα, οι οποίες προσφέρουν πιο ευνοϊκό καθεστώς.