Η Γερμανία, ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς παράγοντες στον κόσμο, είδε τον εμπορικό της στόλο να συρρικνώνεται κατά 1/3 τα τελευταία έξι χρόνια, καθιστώντας τη χώρα τον μεγαλύτερο χαμένο της ύφεσης που ταλανίζει την παγκόσμια ναυτιλία τα τελευταία χρόνια.
Τα παραπάνω σημειώνει η Wall Street Journal σε ρεπορτάζ της, τονίζοντας ότι οι μεγαλύτερες γερμανικές τράπεζες εγκατέλειψαν την χρηματοδότηση του κλάδου, καθώς οι περισσότερες έχουν καταγράψει απώλειες αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Σύμφωνα με τον Alfred Hartmann, πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR), «η έλλειψη χρηματοδότησης πλοίων και η αδυναμία κάλυψης τόκων και πρωτογενών πληρωμών είχαν ως αποτέλεσμα τις μαζικές πωλήσεις γερμανικών πλοίων».
Ο ίδιος υπενθυμίζει μάλιστα ότι, με την απαρχή της οικονομικής κρίσης, οι ευρωπαϊκές τράπεζες απαιτείται να διαθέτουν περισσότερα ίδια κεφάλαια απ’ ότι στο παρελθόν.
«Οπότε», συνεχίζει ο Hartmann, «ενώ οι μεγάλοι πλοιοκτήτες μπορούν να αντλήσουν κεφάλαια από μέρη όπως η Κίνα, το Λονδίνο, η Ν. Υόρκη και το Όσλο, οι μικρότερες εταιρείες δυσκολεύονται να βρουν νέους επενδυτές».
Τα δεδομένα της VDR αποκαλύπτουν ότι τα υπό γερμανική σημαία πλοία ανέρχονται σήμερα σε 2.400 εν αντιθέσει με τα 3.800 που ήταν το 2012.
Όσον αφορά στην ολική χωρητικότητα, ο αριθμός της παρουσιάζει μείωση κατά ¼, με την πλειονότητα των υπό γερμανική σημαία πλοίων να αποκτούνται από αγοραστές από την Ελλάδα, την Κίνα και την Σιγκαπούρη.
«Στη χειρότερη περίπτωση, έχουν υπάρξει πωλήσεις πλοίων πενταετίας σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές -διπλάσια από την τιμή scrap ή με 70% έκπτωση», δηλώνει στην Wall Street Journal ο Basil Karatzas, διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη, που συμμετέχει στην πώληση πολλών γερμανικών πλοίων μέσω διαχειριστών αφερεγγυότητας.