Τα περιφερειακά λιμάνια έχουν αναδειχτεί σε σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι τρεις διεθνείς διαγωνισμοί που έχουν προκηρυχθεί για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αρκετών επενδυτικών σχημάτων, αποδεικνύοντας τη σημασία των θαλάσσιων μεταφορών.
Στη β’ φάση, δηλαδή στη διαδικασία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, τόσο στην Αλεξανδρούπολη, όσο και στην Καβάλα έχουν περάσει 4 σχήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, φαντάζει πιθανή η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών έως τα τέλη του έτους για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και ίσως της Καβάλας.
Αντίθετα, για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, στο οποίο έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον 9 επενδυτικά σχήματα, η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών εκτιμάται το 2022.
Τα σχήματα που απομένουν σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα
Στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% του λιμένα Αλεξανδρούπολης απομένουν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
-QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,
-Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS,
-Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.
Αντίστοιχα, στον διαγωνισμό για την υπο-παραχώρηση του λιμένα Καβάλας απομένουν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
-QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,
-Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE SA, GOLDAIR CARGO AE & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ABEE,
-Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
-ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.