Στασιµότητα γύρω στις 1.200 μονάδες παρουσιάζει ο δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου (BDI). Όσο αφορά τους υποδείκτες τα Capes (BCI) έχουν εισέλθει µπει σε µία πτωτική διορθωτική πορεία, ενώ οι υπόλοιποι τύποι πλοίων, δηλαδή τα Panamax, Supramax και Handysize κινούνται µε θετικό πρόσηµο.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι, σε διάστηµα 10 µηνών, από τις 10 Φεβρουαρίου που έκλεισε σε ιστορικό χαµηλό στις 290 µονάδες έως σήµερα, ο BDI έχει παρουσιάσει άνοδο 300% περίπου.
«Ανεξαρτήτως της «κατανοµής» των υποδεικτών, το γεγονός είναι πως ο BDI δείχνει να παρουσιάζει, στην παρούσα φάση, ισχυρά σηµεία αντίστασης, τόσο καθοδικά, όσο και ανοδικά, περί των 1.200 µονάδων» επισημαίνουν οι οικονομικοί αναλυτές του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA, συμπληρώνοντας τα ακόλουθα:
«Η θετική µεταβολή του δείκτη κατά τη διάρκεια του έτους και κυρίως το τελευταίο διάστηµα έχει δηµιουργήσει µία θετική ψυχολογία στην αγορά, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από το αγοραστικό ενδιαφέρον για πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου, αλλά και από την αύξηση των τιµών.
Οι πωλήσεις µεταχειρισµένων πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, σε αριθµό, το 2016 έφτασαν σε υψηλό 6ετίας, µε τους Κινέζους να επιδεικνύουν µεγάλο αγοραστικό ενδιαφέρον κυρίως για πλοία άνω των 10 ετών».
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι, στην παρούσα φάση, είναι προτιµότερη και πιο συµφέρουσα η αγορά ενός µεταχειρισµένου πλοίου, συγκριτικά µε την παραγγελία ενός νεότευκτου, λόγω των χαµηλών τιµών των µεταχειρισµένων και γι’ αυτό το λόγο τους πρώτους 8 µήνες του έτους, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων έκλεισαν σε ιστορικό χαµηλό ρεκόρ της τελευταίας 35ετίας.