Στις 15 Φεβρουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί βάσει προγράμματος η εκλογή του νέου, μεταβατικού διοικητικού συμβουλίου στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, πιθανώς και αύριο θα ολοκληρωθεί -όπως προβλέπεται από το τυπικό της διαδικασίας- η υποβολή των παραιτήσεων των μελών του υφιστάμενου διοικητικού συμβουλίου.
Η εκλογή του νέου διοικητικού συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί κατά τις συνεχιζόμενες εργασίες της έκτακτης γενικής συνέλευσης της εταιρείας, που είχαν διακοπεί στις 25 Ιανουαρίου, προκειμένου να υπάρξει επαρκής χρόνος, ώστε οι εγκριθείσες τροποποιήσεις καταστατικού να αναρτηθούν και να επικυρωθούν στο ΓΕΜΗ.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Κωσταντίνος Μέλλιος, δήλωσε ότι η τρέχουσα διοίκηση θα παραδώσει χωρίς να υπάρχει η παραμικρή εκκρεμότητα ως προς τις οφειλές ιδιωτών προς τον Οργανισμό.
«Οι οφειλές παρακολουθούνται τακτικότατα και έχουν κλείσει όλες οι εκκρεμότητες. Οι οφειλές της τελευταίας πενταετίας -μέχρι το τέλος του 2017- έχουν κλείσει, αφού έχει γίνει εκκαθάριση και έχουν βεβαιωθεί στην εφορία.
Σε ό,τι αφορά δε τις οφειλές από μισθώματα κ.λπ. έχουν βγει δικαστικές αποφάσεις για τα μίσθια. Οφειλές σε εκκρεμότητα λοιπόν δεν έχουμε, πέρα από όσες αφορούν τις τρέχουσες συναλλαγές» εξήγησε.
Υπενθυμίζεται ότι η Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) για τη μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ στη «South Europe Gateway Thessaloniki», την εταιρεία ειδικού σκοπού, που σύστησε η κ\ξ «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», είχε υπογραφεί στις 21 Δεκεμβρίου στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ. Στη συνέχεια, οι υπογραφές στην αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και Δημοσίου μπήκαν στις 2 Φεβρουαρίου.
Πριν από τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ, ο Οργανισμός λειτουργούσε τις λιμενικές υποδομές και παράλληλα ήταν δημόσια αρχή υπεύθυνη για το λιμάνι, δηλαδή ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος ταυτόχρονα. Η αρχική σύμβαση παραχώρησης που είχε υπογραφεί το 2001 μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου είχε διάρκεια 50 ετών.
Η νέα τροποποιημένη σύμβαση, στην οποία προβλέπεται η αφαίρεση των διοικητικών αρμοδιοτήτων από τον ιδιώτη ΟΛΘ πλέον και παράλληλα η ρύθμιση των σχέσεών του με το ελληνικό Δημόσιο, λήγει το 2051, με επιστροφή όλων των λιμενικών υποδομών και εξοπλισμού στο ελληνικό Δημόσιο.