Στις 24 Μαρτίου θα υποβληθούν, τελικά, οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε, στη σημερινή του συνεδρίαση, να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση στη σχετική διαδικασία, παρά το γεγονός ότι τρία επενδυτικά σχήματα ζητούσαν νέα παράταση της προθεσμίας.
Σημειώνεται ότι για την εξαγορά του 67% του μετοχών του ΟΛΘ έχουν εκφράσει ενδιαφέρον 8+1 επενδυτικά σχήματα που έχουν περάσει στη β’ φάση του διαγωνισμού.
Πρόκειται για την APM Terminals Moller Maersk, το γερμανικό fund Deutsche Invest Equity Partners GmbH που συμμετέχει και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, η Duferco Participations Holding S.A. (ήδη πελάτης του ΟΛΘ), η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services Inc, η ιαπωνική Mitsui & Go Ltd η P&O Steam Navigation Company θυγατρική της (DP World – Ντουμπάι), η Russian Railways JSC, η GEK TERNA S.A και Yilport Holding Inc.
Υπενθυμίζεται ότι, στις 18/11/2016, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε, κατ΄εφαρμογή των όρων της β’ φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, τη συνέχιση της συμμετοχής καθεμίας από τις Russian Railways JSC και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αυτόνομα.
Οι απαιτούμενες επενδύσεις της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ φτάνουν τα 180 εκατ., σε βάθος 7ετίας. Η μεγαλύτερη από αυτές έγκειται στην αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, στη «μάχη» του ΟΛΘ εικάζεται ότι παραμένουν η αραβική Dubai Ports World (DP World), η ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd, η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services και η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners (DIEP).
Η τελευταία θα συστήσει κοινοπρακτικό σχήμα με τον επιχειρηματία και ιδιοκτήτη του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδη και ίσως με την γαλλική CMA – CGM, μέσω της θυγατρικής Terminal Link.
Εάν ισχύσει αυτό, δηλαδή εάν η γαλλική CMA εισχωρήσει στο σχήμα, τότε αυτομάτως μεγιστοποιείται η δυναμική του.