Στο επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ εντάχθηκε, όπως αναμενόταν, η αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων.
Στο ΤΑΙΠΕΔ εντάσσονται, έως το 2042, 10 περιφερειακά λιμάνια, με τη μορφή ανώνυμων εταιρειών. Πρόκειται για τα λιμάνια του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων. Δηλαδή, δεν θα ακολουθηθεί το μοντέλο των ΟΛΠ και ΟΛΘ, όπου πωλήθηκε το πλειοψηφικό πακέτο των ποσοστών, αλλά θα παραχωρηθούν επιμέρους δραστηριότητες, όπως η κρουαζιέρα, τα εμπορεύματα, η ακτοπλοΐα, κτλ.
Σε ρότα αξιοποίησης βρίσκονται τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Προτού προκηρυχθούν οι επιμέρους διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους, προβλέπεται να υπάρξουν διάφορες νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπως η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων παραχώρησης από τις λιμενικές αρχές, η θέσπιση αντισταθμιστικών ωφελημάτων, κτλ.
Σχετικά με το συνολικό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ και σύμφωνα με το Ταμείο, με τη διαφαινόμενη θετική κατάληξη, εντός της φετινής χρήσης, της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, σε ένα τίμημα στην περιοχή των 1,1 δισ. ευρώ (δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ), τότε είναι πολύ πιθανόν τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ να υπερβούν τα 2 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση το sMoU, ο στόχος των εσόδων για το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων είναι 2 δισ. ευρώ για το 2018 και 1 δισ. ευρώ το 2019.