Ίσως αποτελεί τον πιο τρανταχτό δείκτη της αρρυθμίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και του θαλάσσιου εμπορίου.
Το μποτιλιάρισμα στα λιμάνια και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων έχουν επιφέρει τεράστιο πλήγμα στις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με τη σχετική έκθεση της Sea – Intelligence, η αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των liners μειώθηκε από 78,0% το 2019, σε 63,9% το 2020 και στη συνέχεια στο 35,8% το 2021, επίδοση που είναι η χαμηλότερη από τότε που συλλέγονται τα σχετικά στατιστικά στοιχεία.
Η μέση καθυστέρηση στις αφίξεις πλοίων έφτασε σχεδόν τις 7 ημέρες (6,86 ημέρες), με τα αμερικανικά λιμάνια να έχουν την αρνητική «πρωτιά» με 12 ημέρες, ενώ η γραμμή Ασία – Βόρεια Ευρώπη ξεπέρασε το όριο των 8 ημερών.
Από την άλλη πλευρά, το 2021 οι liners σημείωσαν κέρδη – ρεκόρ.
Β. Βεγ.