Οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν βρεθεί «πολιτικά εκτεθειμένες». Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν επέκρινε τον ναυτιλιακό τομέα, κατηγορώντας τον ότι είναι «μη ανταγωνιστικός», υποστηρίζοντας ότι υπάρχουν μόνο εννέα ναυτιλιακές εταιρείες.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
«Εννέα μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες θαλάσσιων γραμμών που στέλνουν από την Ασία στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτές οι εταιρείες έχουν αυξήσει τις τιμές τους έως και 1.000%», ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος.
Μάλιστα, ο Λευκός Οίκος δημοσίευσε ένα βίντεο, με τον Μπάιντεν να μιλάει με λιανοπωλητές και μεταποιητές τροφίμων που παραπονέθηκαν ότι η αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν υποστεί είναι μεγαλύτερη από τα ετήσια κέρδη τους.
Όλα αυτά τροφοδότησαν την αντίδραση του Τζο Μπάιντεν, ο οποίος κατέταξε την άνοδο του πληθωρισμού ως κορυφαίο πολιτικό ζήτημα στις ΗΠΑ.
Ο Αμερικανός πρόεδρος ελπίζει να πιέσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να μειώσουν τις τιμές, μέσω της απειλής για εφαρμογή ρύθμισης.
Συγκεκριμένα, πρόκειται να υπογράψει σε νόμο τον «Ocean Shipping Reform Act» που θα αυξήσει τις εξουσίες της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής στις ναυτιλιακές γραμμές.
Όμως, όπως αναφέρουν αναλυτές, το «πρόβλημα» είναι ότι η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή έχει ήδη πει ότι οι τιμές δεν είναι «στημένες» και ότι ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων είναι ανταγωνιστικός.
Η Rebecca Dye, η επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής των ΗΠΑ, κατέληξε στο συμπέρασμα σε μια έκθεση που δημοσιεύθηκε πριν από μερικές εβδομάδες ότι «οι αγορές είναι ανταγωνιστικές και οι υψηλοί ναύλοι των ωκεανών έχουν καθοριστεί από την άνευ προηγουμένου καταναλωτική ζήτηση, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία κατέκλυσε την προσφορά χωρητικότητας. Η συμφόρηση περιόρισε περαιτέρω τη διαθέσιμη χωρητικότητα».