Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΕ στα πλαίσια της στρατηγικής του Δήμου Ηρακλείου για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου και αειφόρου Τουριστικού προορισμού στο Τόπο μας, οργάνωσε, πριν από λίγες ημέρες, ημερίδα με θέμα: «Ηράκλειο, κτίζοντας ένα βιώσιμο και αειφόρο Τουριστικό Προορισμό. Πρωτοβουλίες και καλές πρακτικές σε Τοπικό επίπεδο», με την κ. Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρο του ΔΣ ΕΟΤ να ανοίγει την ημερίδα σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα της.
Στόχος της ημερίδας, η στόχευση να μετεξελιχθεί το Ηράκλειο σε ένα αειφόρο τουριστικό προορισμό και να παρουσιαστούν καλά παραδείγματα και πρακτικές βιωσιμότητας στην Τοπική Τουριστική επιχειρηματικότητα.
Όπως ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πρόεδρος Α.Ο.Τ.Α ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε κ. Γιώργος Σισαμάκης, στο Ηράκλειο, έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη, έχει αναπτυχθεί μία ισχυρή συνεργασία του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου με τον Δήμο Ηρακλείου προς αυτή την κατεύθυνση για την επιτυχή υλοποίηση των στόχων του προορισμού
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, προσκεκλημένος στο πρώτο πάνελ ομιλητών, ανέπτυξε στην παρουσίασή του την περίπτωση του ΟΛΗ στον Πράσινο Μετασχηματισμό των Λιμένων.
Έθιξε το θέμα των προκλήσεων όσον αφορά την κλιματική αλλαγή και τις συνέπιες αυτής. Υπεύθυνοι για αυτό όπως ανέφερε θεωρούνται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου τις οποίες καλούμεθα να περιορίσουμε σήμερα αλλά και τις επόμενες δεκαετίες. Συνέπειες από αυτή ζούμε ειδικά στις Μεσογειακές χώρες, αλλά και στην χώρα μας.
Τα λιμάνια οφείλουν και πρέπει να μετασχηματιστούν σε πράσινους ενεργειακούς κόμβους, να μπορούν να παράγουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, να παρέχουν ηλεκτροδότηση όπου αυτό απαιτείται, να παρέχουν ενέργεια και να τροφοδοτούν τα πλοία με όλα τα εναλλακτικά καύσιμα.
Το Λιμάνι του Ηρακλείου αγκαλιάζει τα εναλλακτικά καύσιμα ώστε να παραμείνει βιώσιμο και ανταγωνιστικό και προχωρά στην εκπόνηση πλήρους συνόλου μελετών (οικονομικών, μηχανολογικών μελετών) για την ανάπτυξη τεχνολογίας τροφοδοσίας στην ξηρά (OPS) για κάθε τύπο πλοίων.
Προχωρούμε επεσήμανε ο κ. Παπαδάκης σε μελέτες οι οποίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση 5 θέσεων ελλιμενισμού, συνολικής ισχύος 16MW το δε συνολικό κόστος κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκ. ευρώ ενώ η συνολική κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται σε 22.5 GWHr ετησίως.
Ενδιαφέρουσα υπήρξε η αναφορά στην χρήση της κυματικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όπου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Project Hupiness εκπονείται από τον ΟΛΗ σχετική μελέτη για την εγκατάσταση κυματογεννητριών πάνω στηνθωράκιση του προσήνεμου μόλου.
Σημαντική υπήρξε η επισήμανση για την εξέταση δυνατότητας παραγωγής, αποθήκευσης και τροφοδοσίας υδρογόνου σε πλοία καθώς επίσης και η δημιουργία εγκαταστάσεων αποθήκευσης δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα, με το λιμάνι του Ηρακλείου να καθίσταται και λόγω της γεωγραφικής του θέσης, σημαντικός ενεργειακός κόμβος της ΝΑ Μεσογείου.
Τέλος αναφέρθηκε στην ήδη αντικατάσταση των λαμπτήρων στους πυλώνες φωτισμού στο λιμάνι με λαμπτήρες LED που θα επιφέρει 45% μείωση ενέργειας, όπως επίσης και στην πρόταση συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την παροχή Συμβούλου ο οποίος θα παρέχει υπηρεσίες στα θέματα της πράσινης μετάβασης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και τέλος στην ψηφιοποίηση των συστημάτων, ώστε να παρέχει καινοτόμες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες με απλοποιημένες διαδικασίες, δημιουργώντας επιπλέον υπεραξία.