Συνεδρίασε χθες, εκ νέου, η ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) για το master plan του ΟΛΠ. Στην συνεδρίαση μετείχαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι του ΟΛΠ, φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των συναρμόδιων υπουργείων, δεδομένου ότι η ΕΣΑΛ αποτελεί συλλογικό όργανο.
Η πρώτη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για το master plan του ΟΛΠ είναι πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο.
Τότε, η Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τις επενδύσεις που ορίζονται ως υποχρεωτικές και εντάσσονται στην σύμβαση παραχώρησης του μετοχικού ποσοστού του ΟΛΠ στην Cosco.
Αντιθέτως, απέρριψε τις περισσότερες προαιρετικές, όπως τις δύο πενταώροφες αποθήκες στο car terminal, το νέο logistics center και το εμπορικό κέντρο (mall) στο cruise terminal.
Επίσης, η ΕΣΑΛ γνωμοδότησε αρνητικά ως προς τις προτάσεις χρήσεων γης και των όρων δόμησης σε αρκετές από τις προαιρετικές επενδύσεις.
Από την πλευρά του, ο ΟΛΠ είχε χαρακτηρίσει αναγκαίες και τις προαιρετικές επενδύσεις, υπογραμμίζοντας ότι «δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι, χωρίς τις πρόσθετες επενδύσεις και συγκεκριμένα, ένα μεγάλο logistics center, ένα car terminal με στέγαστρο και ένα cruise terminal με εμπορικό κέντρο πολλαπλών χρήσεων.
Πάντως, μετά από την πρώτη απόφαση της ΕΣΑΛ, υπήρξαν δυο ακόμη αποφάσεις από το ΚΑΣ και το ΚΣΝΜ, αλλά και ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο προέτρεψε όλες τις πλευρές στην εξεύρεση της βέλτιστης λύσης.
Σημειώνεται ότι οι υποχρεωτικές επενδύσεις της Cosco στον ΟΛΠ ανέρχονται στα 293,7 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2021 και οι πρόσθετες και άλλες επενδύσεις ανέρχονται στα 318 + 36 εκατ. ευρώ.
Το περιεχόμενο της απόφασης της ΕΣΑΛ, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας
Ολόκληρη η απόφαση της Ε.Σ.Α.Λ. για το master plan του ΟΛΠ αναφέρει τα εξής:
Στην 79η Συνεδρίασή της η οποία πραγματοποιήθηκε την 1/7/2019, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) είχε μοναδικό θέμα συζήτησης την Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) της Οργανισμός Λιμένα Πειραιά ΑΕ.
Δεδομένου ότι δεν υπήρξε νεώτερη υποβολή Master Plan εκ μέρους της ΟΛΠ ΑΕ, η συζήτηση εστιάστηκε στο περιεχόμενο του Υπομνήματος Απαντήσεων και Διευκρινήσεων που είχε υποβάλει η ΟΛΠ ΑΕ μετά την 78η Συνεδρίαση και στο περιεχόμενο της Υπουργικής Απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με το Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ. (ΑΔΑ 789Φ4653Π4-81Η)
Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. – κατά την 78η Συνεδρίαση της τον Φεβρουάριο 2019 – είχε εγκρίνει όλες τις Υποχρεωτικές Επενδύσεις που προβλέπονται στην Σύμβαση Παραχώρησης (ΣΠ2016) μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ. Η δημοσίευση δε της σχετικής Απόφασης στο ΦΕΚ αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.
Στην 79ης Συνεδρίασή της, η Ε.Σ.Α.Λ. απεφάσισε ότι:
1.αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:
-Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ (ΠΕ01) λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,
-Κατασκευή Πενταώροφου Κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2 (ΠΕ02) εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση,
-Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων (Eco Buses – ΠΕ03),
-Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στο νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας)
-Αναδιαμόρφωση κτιρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο (ΠΕ05) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
-Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία (ΠΕ06) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
-Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε (ΠΕ09) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
2. δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (ΠΕ08) καθώς και την χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.
Επί πλέον, η Ε.Σ.Α.Λ. προτείνει την μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης ΣΙΛΟ σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και η ΟΛΠ ΑΕ όπως δήλωσε με επιστολή του προς την Γεν. Γραμματεία ΛΛΠΝΕ ο Δ/νων Σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ.
Στην συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επί μέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Τέλος, η Ε.Σ.Α.Λ. έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. και τις υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.