Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.) και το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσω του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων» προχώρησαν στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, με εστίαση στους τομείς της εκπαίδευσης, της συμβουλευτικής, της πληροφόρησης, της μεταφοράς τεχνογνωσίας και της έρευνας.
Το Πρωτόκολλο Συνεργασίας υπεγράφη από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Δ.Σ. του Οργανισμού Αθανάσιο Πορφύρη και τον πρύτανη του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, καθηγητή Παναγιώτη Καλδή παρουσία του καθηγητή Σπύρου Μπινιώρη, διευθυντή του συγκεκριμένου ΠΜΣ και του αναπληρωτή καθηγητή Νικόλαου Τσότσολα, μέλους της Συντονιστικής Επιτροπής του εν λόγω μεταπτυχιακού.
Βασικός στόχος της συνεργασίας είναι η ανταλλαγή γνώσης και εφαρμοσμένων βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των δύο πλευρών.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Πορφύρης ευχαρίστησε τη ΣΔΟΚΕ για την πρόθυμη επιστημονική υποστήριξή της στη στρατηγική ανάδειξη του λιμένα της Ηγουμενίτσας ως Δυτικής Πύλης των Βαλκανίων για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και ανάληψη καταλυτικού ρόλου για την ανάπτυξη της εγχώριας και διεθνούς μεταφοράς εμπορευμάτων, αξιοποιώντας τη γεωγραφική θέση του λιμένα, την εγγύτητά του με σημαντικά έργα υποδομής, όπως η Εγνατία και η Ιόνια οδός, και τις σύγχρονες υποδομές που θα διαθέτει με την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του.
Επίσης, αναφέρθηκε στις δυνατότητες που προσφέρει η βελτιωμένη διαδρομή κατά μήκος του διαδρόμου Αδριατικής-Ιονίου που μπορεί να στηρίξει την ένταξη των Θαλάσσιων Διαδρόμων σε μια σύνθετη αλυσίδα εφοδιασμού μεταξύ της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ελλάδα, Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια, Τουρκία) και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων (Κροατία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία, Μαυροβούνιο, Ρουμανία), καθώς και την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη (Βόρεια και Κεντρική Ιταλία, Αυστρία, Γερμανία, Σλοβενία, Γαλλία, Ισπανία).
Ιδιαίτερη επισήμανση έγινε στην τρέχουσα μετατροπή του σε πράσινο λιμάνι μηδενικών ρύπων, προσπάθεια που αποτελεί πλέον κύριο στόχο σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο, με την πολιτική των μεταφορών να του έχει προσδώσει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην άμεση προοπτική για ηλεκτροδότηση των πλοίων δια ξηράς, τη δημιουργία κεντρικού συστήματος ενεργειακής διαχείρισης και τηλεμετρικής παρακολούθησης, όπως και τη δημιουργία συστήματος αποθήκευσης ενέργειας.
Μέσω των δράσεων αυτών, προβλέπεται να εξασφαλισθεί η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και η βελτιστοποίηση της διαλειτουργικότητας και παροχής υπηρεσιών προς τρίτους.
Τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου έργου αναμένεται να αποτελέσουν σημείο αναφοράς σε επίπεδο μεθοδολογίας και τεχνικών προδιαγραφών σε πολλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς λιμένες.