Συνεχίζεται η πτώση στα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου επιβραδύνεται, φανερώνοντας σημάδια ύφεσης.
Ο σύνθετος δείκτης World Container Index του οίκου Drewry μειώθηκε κατά 8% την περασμένη εβδομάδα, αποτελώντας την 29η συνεχόμενη εβδομάδα με μείωση, έχοντας υποχωρήσει κατά 52% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Ο τελευταίος σύνθετος δείκτης Drewry WCI των 4.942 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών είναι τώρα 52% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολ. που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, ωστόσο παραμένει 34% υψηλότερος από τον μέσο όρο 5 ετών των 3.692 δολ.
Ο μέσος σύνθετος δείκτης για το έτος έως σήμερα είναι 7.779 δολ. ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, που είναι 4.087 δολ. υψηλότερος από τον μέσο όρο της πενταετίας (3.692 δολ. που αναφέρθηκε παραπάνω).
Αντίστοιχα, οι αναλυτές της S&P Global εκτιμούν ότι, στο σύνολο του έτους, ο δείκτης Baltic Dry Index θα υποχωρήσει κατά 20% έως 30%, για να παραμείνει υπό πίεση και το 2023 και να ανακάμψει το 2024.
Όσον αφορά στις παγκόσμιες ροές εμπορίου, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα που από τον Παγκόσμιο Οργανισμού Εμπορίου για το πρώτο τρίμηνο του 2022, επιβραδύνθηκαν στο 3,2%, από 5,7% το τελευταίο τρίμηνο του 2021.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα lockdown στην Κίνα που επιμένει στην πολιτική μηδενικής ανοχής έναντι της Covid-19 είναι οι κύριοι παράγοντες της επιβράδυνσης αυτής, που εκτιμάται ότι εντάθηκε το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Ποια υφεση; Έχετε δει τις τιμές στα σούπερ μάρκετ;