Συνεχίζεται το «μποτιλιάρισμα» στα λιμάνια, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Sea – Intelligence.
Όπως επισημαίνεται, το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας πλοίων εμπορευματοκιβωτίων αφαιρέθηκε τον Νοέμβριο από την αγορά λόγω καθυστερήσεων εξυπηρέτησης στα λιμάνια, μια ελαφρά βελτίωση από το 12,3% τον Οκτώβριο του 2021.
Ωστόσο, αν κρίνουμε από τα στοιχεία, φαίνεται ότι δεν υπάρχει ένδειξη επικείμενης βελτίωσης.
Η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά, πριν από την πανδημία, έδειχνε ότι το 2% της παγκόσμιας δυναμικότητας «παγιδεύεται» σε καθυστερήσεις.
Το 2021 ήταν μια χρονιά, όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση (εν μέρει λόγω της πτώσης στις αρχές του 2020) και ταυτόχρονα η παραγωγική ικανότητα μειώθηκε κατά 11%.
Όσον αφορά τη συμφόρηση τερματικών σταθμών, τα σχήματα 1 και 2 δείχνουν τα αποτελέσματα του δείκτη «συμφόρησης τερματικού» για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Για τη Βόρεια Αμερική, η ελαφρά βελτίωση μετά τη Χρυσή Εβδομάδα αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου, αν και με ελαφρά βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου, λόγω των βελτιώσεων στη Σαβάνα και στο Τσάρλεστον.
Για την Ευρώπη, βλέπουμε μια κατάσταση που επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς σημάδια βελτίωσης.
Αυτό σημαίνει, επίσης, ότι θα μπορούσαμε κάλλιστα να περιμένουμε να δούμε μια συνεχή ανοδική ώθηση των ναύλων σε αυτό το εμπόριο, καθώς η συμφόρηση είναι πιθανό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία, και ως εκ τούτου στη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης θα υπάρξουν και το 2022, χωρίς ακόμη ενδείξεις βελτιώσεων.