Η πανδημία του COVID-19 είναι μια πρωτοφανής παγκόσμια κατάσταση που απαιτεί έκτακτη αντίδραση σε όλα τα επίπεδα.
Από τη στιγμή της κήρυξης πανδημίας από τον ΠΟΥ, τα μέλη της CLIA (Cruise Lines International Association) ανέστειλαν οικειοθελώς τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο – καθιστώντας έτσι τη βιομηχανία κρουαζιέρας μία από τις πρώτες που διέκοψαν τις δραστηριότητές τους.
Σήμερα, λίγα μόνο πλοία παραμένουν ακόμα στη θάλασσα και κατευθύνονται προς κάποιο ανοιχτό λιμάνι.
Η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με ανακοίνωση της CLIA, συνεργάστηκε στενά με την Ένωση και μαζί δημιούργησαν ένα πλαίσιο με βάση το οποίο τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε ελληνικά λιμάνια για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων, βάσει της καθοδήγησης της Ε.Ε. και των διεθνών κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ).
Η διαδικασία αυτή γίνεται με αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφαλείας και συγκεκριμένα: στα κρουαζιερόπλοια επιβαίνει μόνο το πλήρωμα, δεν επιτρέπεται καμία αποβίβαση και τα κρουαζιερόπλοια διαθέτουν καθαρή ναυτιλιακή δήλωση υγείας.
«Εκφράζουμε τις ειλικρινείς ευχαριστίες μας στην ελληνική κυβέρνηση και στα συναρμόδια υπουργεία για τη συνεργασία και την ουσιαστική στήριξη στις εταιρείες κρουαζιέρας.
Ο ανεφοδιασμός με τρόφιμα, νερό και καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για τα πλοία και τα πληρώματά τους», αναφέρει σε δήλωσή της η κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο.
«Τέσσερα κρουαζιερόπλοια έχουν πραγματοποιήσει έως τώρα τον ανεφοδιασμό τους σε ελληνικά λιμάνια υπό αυτό το καθεστώς.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας αντιλαμβάνονται τις ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και σέβονται απολύτως τα επιβεβλημένα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας», προσθέτει η ίδια.
«Η ελληνική Κυβέρνηση έχει λάβει από νωρίς πολύ αυστηρά μέτρα περιορισμού της πανδημίας και τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έχουν επιδείξει ρεαλιστική στάση και ταχύτατα αντανακλαστικά, γεγονός που έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Λόγω της εξαιρετικής έως τώρα συνεργασίας, οι εταιρείες κρουαζιέρας επιθυμούν να παραμείνουν τα πλοία τους στον ελλαδικό χώρο έως ότου ξεκινήσουν και πάλι τις δραστηριότητές τους.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν δοθεί στα πλοία η δυνατότητα να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια στα ελληνικά ύδατα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχουν ασφαλές καταφύγιο και να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε λιμάνια μόνο όταν χρειάζονται προμήθειες, πάντα με σεβασμό στους υφιστάμενους περιορισμούς και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας», κατέληξε η κα Δεληγιάννη.
Το εκτεταμένο αγκυροβόλιο έχει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν.
Η CLIA, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων παγκοσμίως εκπροσωπώντας 54 εταιρείες κρουαζιέρας, που διαθέτουν 277 πλοία και αποτελούν το 95% του κλάδου.
Παράλληλα, εκπροσωπεί πάνω από 340 εταιρείες που συμβάλλουν στην επιτυχή λειτουργία της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων λιμένων & προορισμών, ναυπηγείων, προμηθευτών και διαφόρων άλλων υπηρεσιών. Επίσης η CLIA εκπροσωπεί πάνω από 25.000 πράκτορες που συμβάλλουν κι εκείνοι σημαντικά στον κλάδο της κρουαζιέρας.