Η άνοδος της τιμής των καυσίμων απειλεί τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Αυτό δήλωσε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατά τη διάρκεια της ημερίδας του ΣΕΕΝ «Μετάβαση στην “πράσινη” ναυτιλία».
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναγνώρισε ότι το αυξημένο κόστος καυσίμων επιδρά αρνητικά στον κλάδο, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει ανάγκη στήριξής του και γι’ αυτόν τον λόγο τα συναρμόδια υπουργεία αναζητούν δημοσιονομικό χώρο.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες ο ΣΕΕΝ συναντήθηκε με τον υπουργό, ζητώντας συγκεκριμένα μέτρα στήριξης, όπως μείωση του ΦΠΑ και άμεση καταβολή των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές.
Μάλιστα, σχετικά με τις άγονες γραμμές και το ακτοπλοϊκό δίκτυο αναμένονται ανακοινώσεις το καλοκαίρι, με την προκήρυξη διαγωνισμών ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης μικρών άγονων γραμμών με περιβαλλοντικά κριτήρια.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Σπύρος Πασχάλης τόνισε ότι η ρωσο-ουκρανική κρίση έχει «εκτοξεύσει» το κόστος πετρελαίου, το οποίο ανέκαθεν αποτελούσε την υψηλότερη λειτουργική δαπάνη για τις εταιρείες του κλάδου.
Μάλιστα, όπως ανέφερε, «κι ενώ το κόστος αυτό σε κανονικές συνθήκες αποτελούσε το 30%-35% του λειτουργικού κόστους, σήμερα ξεπερνά το 65%-70% και σε κάποιες περιπτώσεις το 80%».
Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, τους τελευταίους 25-26 μήνες, λόγω της ανόδου του ενεργειακού κόστους και του κόστους καυσίμων, παρατηρείται και στις εταιρείες του κλάδου μια «αφαίμαξη κεφαλαίων», δημιουργώντας πρόσθετα προβλήματα στις εταιρείες στην προσπάθεια ανανέωσης του στόλου.
Φώτης Φωτεινός