Τα χαμηλά ναύλα στα εμπορευματοκιβώτια, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των linersκαι η ήπια οικονομική ανάπτυξη επηρέασαν, σε σημαντικό βαθμό, τα μεγέθη του δευτέρου τριμήνου και επομένως, πρώτου εξαμήνου των A.P. Moeller-Maersk και Hapag-Lloyd.
Η A.P. Moeller-Maersk ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη του δευτέρου τριμήνου υποχώρησαν σε 101 εκατ. δολάρια,από 1,07 δισ. δολάρια πέρυσι, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν κατά 16%, σε 8,86 δισ. δολάρια. Οι αναλυτές ανέμεναν κέρδη 188 εκατ., από έσοδα 9,07 δισ. δολαρίων.
Τα υποκείμενα κέρδη μειώθηκαν σε 134 εκατ. δολάρια,από 1,1 δισ. πέρυσι. Η Maersk Line, ο μεγαλύτερος φορέας container στον κόσμο σε όρους χωρητικότητας, βρέθηκε σε αρνητικό έδαφος, με υποκείμενη ζημιά139 εκατ. δολαρίων, από υποκείμενα κέρδη 499 εκατ. το 2015. Αντίστοιχα, η Maersk Oil κατέγραψε κέρδη 130 εκατ., από 217 πέρυσι.
Η εταιρία τόνισε ότι τα μέσα ναύλα για τα containers ήταν στο τρίμηνο 24% χαμηλότερα,σε ετήσια βάση. Για το σύνολο του έτους, ο όμιλος αναμένει υποκείμενα αποτελέσματα σημαντικά χαμηλότερα των 3,1 δισ. δολαρίων που είχε το περασμένο έτος, κυρίως λόγω των ναύλων.
Πάντως διατήρησε την πρόβλεψή του για την παγκόσμια ζήτηση μεταφορών από θαλάσσης με containers, εκτιμώντας ότι θα αυξηθεί από ένα μέχρι 3% φέτος.
Αντίστοιχα, η γερμανική Hapag-Lloyd παρουσίασε, το πρώτο εξάμηνο, ζημιές 142,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 157,2 εκατ. το 2015. Τέλος, τα έσοδα μειώθηκαν στα 3,8 δις ευρώ, από 4,7 που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2015.